خبرگزاری کار ایران

ساری مطرح کرد؛

نگرانی کارگران هفت‌تپه از پرونده‌سازی‌ها/ بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی از اهلیت کارفرما به هیات تحقیق و تفحص مجلس ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۲۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، موارد مطرح شده در جلسه امروز اعضای این کمیسیون با کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را اعلام کرد.

«علی ساری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه/22 مهر) اعضای این کمیسیون با نمایندگان کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: جلسه امروز ۱ ساعت و نیم با طول انجامید. درخواست‌های کارگران را بررسی کردیم تا پیگیری آنها را با قوت به جریان بی‌اندازیم. 

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوله‌های خالی که کارفرمای شرکت هفت‌تپه در بخش‌های مختلف آن مستقر کرده است، افزود: کارگران از این سوله‌ها عکس‌هایی را به ما نشان دادند. آنها می‌گویند که کارفرما سوله‌ها را خالی گذاشته است و فعالیتی در آنها جریان ندارد. این موضوع را با توجه به مدارکی که کارگران ارائه داده‌اند، بررسی می‌کنیم. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه‌های کارگران از بازداشت خود حین سفر به تهران برای شرکت در جلسه کمیسیون اجتماعی، گفت: کارگران درباره شیوه‌های برخورد پیش از سفر به تهران و دستگیری‌شان حین سفر به تهران در محل عوارضی خرم آباد، صحبت کردند. 

وی در مورد بازگشت به کار کارگران اخراجی، گفت: از ۲۰ کارگر اخراجی، ۱۷ نفر به محل کار خود بازگشته‌اند و هنوز با بازگشت به کار ۳ نفر از آنها موافقت نشده است که به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.  

ساری با بیان اینکه کارفرمای هفت‌تپه یا نمایندگان وی در جلسه امروز حضور نداشت، گفت: از این رو نتوانستیم نقطه نظرات طرف مقابل را بشنویم. 

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران گفتند که برایمان پرونده‌سازی می‌شود، افزود: این موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری می‌کنیم.  

ساری با اشاره به درخواست کارگران برای لغو واگذاری هفت‌تپه، گفت: کارگران به عدم اهلیت کارفرما اشاره کردند و درخواست دارند تا قرارداد مالک فسخ شود. قرار شد که بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی در این مورد در اختیار هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از واگذاری‌های صورت گرفته، قرار گیرد. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران در مورد معوقات مزدی خود هم صحبت کردند، گفت: در این مورد صحبتی نشد؛ اما کارگران گفتند که هرگاه اعتراض می‌کنند، کارفرما دستمزدهایشان را پرداخت می‌کند و هرگاه که به کار ادامه می‌دهند دستمزدهایشان پرداخت نمی‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز