خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر خواستار حذف پیمانکاران شدند/ عضو شورای‌شهر: از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۰۸

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر در استان خوزستان خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری شوشتر با اشاره به اینکه به صورت پیمانی در سه شرکت پیمانکاری به کار  مشغول هستیم، گفتند: می‌خواهیم وضعیت استخدامی ما به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

شماری از این کارگران که تعدادشان حدود ۳۰۰ نفر است، روز گذشته (۲۱ مهر ماه) مقابل ساختمان شورای شهر دست به تجمع صنفی زدند. آنها مدعی‌اند که در نتیجه حضور پیمانکار؛ شاهد کاهش مطالباتشان هستند و این موضوع آنها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

کارگران اظهار داشتند: قرارداد تعداد کمی (حدود ۶ نفر) از همکارانمان به صورت سفارشی از شرکتی به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شده است و همین تبعیض نگرانی کارگران را موجب شد و زمینه اجتماع کارگران را فراهم کرد.

آنها گفتند: در جلسه‌ای که به دنبال اجتماع کارگران در شورای شهر شوشتر با حضور اعضای شورا، شهردار و شماری از کارگران برگزار شد، کارگران مشکلات خود را با اعضای شورای شهر و شهردار در میان گذاشتند.

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر گفتند: حقوق دریافتی ما کفاف زندگی‌‌مان را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد؛ به واسطه کار ما به سودهای کلانی دست پیدا کرده‌ است.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در شهرداری شوشتر مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

آنها در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پیش از این وضعیت شغلی خوبی داشتیم و همه حقوق و مزایای ما طبق قانون کار پرداخت می‌شد، اظهار داشتند: چندین سال پیش یکی از شهرداران سابق شهر شوشتر کارگران مجموعه شهرداری را به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت کرد ولی بعد از گذشت چند سال که شهردار بعدی مدیریت شهر را بدست گرفت با تهدید اخراج و حمایت شورای وقت، همه کارگران را فسخ قرارداد کرد در نتیجه کارگران با  وجود آنکه موضوع مشکلاتشان را با طرح شکایت به اداره کار و نامه‌نگاری به نماینده خود در مجلس مطرح کرده‌ بودند، به نتیجه‌ای نرسیدند و بار دیگر پای پیمانکاران در شهرداری شوشتر بازشد.

اردشیر زنگنه (عضو شورای شهر شوشتر) درخصوص مشکلات کارگران مجموعه شهرداری شوشتر که روز گذشته در نشست شورای شهر حضور داشتند، گفت: کارگران مجموعه شهرداری شوشتر بدنبال تغییر وضعیت شغلی خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستند و ما اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را برای محقق شدن این مطالبه به حق کارگران انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پیمانکاران موظف به اجرای قوانین کار در قبال کارگران هستند، افزود: متاسفانه در برخی موارد حقوق قانونی کارگران از سوی برخی پیمانکاران نادیده گرفته می‌شود.

این عضو شورای شهر شوشتر درباره تغییر وضعیت قرارداد تعدادی از کارگران گفت: اخیرا دو نفر از کارگران  شهرداری با نامه استانداری برای تغییر وضعیت شغلی خود از شرکتی به قرارداد مستقیم اقدام کرده‌اند که با اعتراض سایر همکارانشان همراه شد. در نتیجه این تصمیم را اعضای شورای شهر در جلسه روز گذشته غیرقابل اجرا اعلام کردند.

او در پایان در ارتباط با پیگیری اعضای شورای شهر گفت: موضوع تغییر وضعیت قرارداد کارگران شهرداری شوشتر را باید با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کل کشور پیگیری کنیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر خواستار حذف پیمانکاران شدند/ عضو شورای‌شهر: از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها پیگیری می‌کنیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز