خبرگزاری کار ایران

دولت اکوادور با اتحادیه‌های معترض توافق کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۶۷۱

اعتراض فراگیری که با همکاری اتحادیه‌ها، دانشجویان و گروه‌های بومی و محلی برای چند روز اکوادور را درگیر کرده بود با توافق میان دولت و معترضان پایان یافت.

 به گزارش ایلنا، آسوشیتدپرس اعلام کرد که رئیس جمهور اکوادور بسته ریاضت اقتصادی را کنار گذاشت تا اعتراضات در این کشور پایان یابد.

لنین مورنو که سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری اکوادور رسید رئیس جمهوری چپ‌گرا محسوب می‌شود، اما عملا سیاست‌هایی که دولت او پیگیری کرده در راستای سیاست‌های لیبرالی بانک جهانی بوده است.

دولت مورنو در ازای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول متعهد به اجرای بسته ریاضتی شد. بر اساس این بسته قرار بود یارانه سوخت حذف شود که همین جرقه اعتراضات فراگیر در اکوادور را زد.

به دنبال اجرای بسته ریاضتی در اکوادور رانندگان تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌‌ها خیابان‌های کیتو پایتخت و گوایکیل دومین شهر اکوادور را مسدود کردند.

همچنین ایستگاه‌های اتوبوس تعطیل شد و اتحادیه‌ها، دانشجویان و گروه‌های قومی به معترضان پیوسته و با آتش زدن لاستیک جاده‌ها را بستند.

با حصول توافق میان دولت اکوادور و معترضان اعتراضاتی که دست کم هفت کشته داشته به پایان می‌رسد. دولت مورنو پذیرفته است که بسته ریاضت اقتصادی را کنار بگذارد و در مقابل قرار شده است بسته‌ای اقتصادی در راستای کاهش هزینه‌های دولت تدوین و سیاست‌های جدیدی اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز