خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یک‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

انفجار مخزن سوخت، جان یک کارگر را گرفت/ دستگاه بالابَر جان یک کارگر ساختمانی را گرفت/ دو کارگر بر اثر وقوع سیلاب در صومعه‌سرا دچارحادثه شدند/ تعاونی‌ها درگیر خط قرمز‌های غیر رسمی/ چرا بازنشستگان باید هزینه درمانی بیمه پایه را خودشان بپردازند؟/ سامان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۹۸

یک‌شنبه ۲۱ مهر چند حادثه برای کارگران در نقاط مختلف کشور رخ داد که منجر به جان باختن سه کارگر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبر سه حادثه منجر به فوت برای کارگران امروز در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت. همچنین در این روز گزارش‌هایی درباره تعاونی‌ها، هزینه درمانی بازنشستگان و سامانه جامع کار منتشر شد. اعتراض به عدم رعایت طبقه‌بندی مشاغل در مورد کارگزاران مخابرات روستایی، استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتراض به انتقال حق‌التدریسی‌های لرستانی به تهران از دیگر اخبار مهم این روز بود. همچنین امروز گفت‌و‌گویی کوتاه با وزیر اقتصاد و گفت‌و‌گویی با رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

 انفجار مخزن سوخت، جان یک کارگر را گرفت

انفجار مخزن سوخت در پمپ بنزین شهر سجاس خدابنده، باعث مرگ یک کارگر شد.

 دستگاه بالابَر جان یک کارگر ساختمانی را گرفت

 یک کارگر ۲۱ ساله، در ساختمان در حال ساخت در روستای کوشک در شهرستان شبستر دچار حادثه شده و جان باخت.

 دو کارگر بر اثر وقوع سیلاب در صومعه‌سرا دچارحادثه شدند

در پی وقوع سیلاب در مسیر رودخانه صومعه‌سرا، دو کارگر یک واحد مرغداری دچار حادثه شدند که یک از آنها نجات پیدا کرد و نفر دوم ناپدید شده است

 تعاونی‌ها درگیر خط قرمز‌های غیر رسمی

۱۰۰ هزار تعاونی در ایران فعالیت دارند و ۵۰ میلیون ایرانی عضو تعاونی‌ها هستند، اما سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی چیزی حدود پنج درصد است.

 چرا بازنشستگان باید هزینه درمانی بیمه پایه را خودشان بپردازند؟

کاهش خدمات بیمه‌های پایه و ناکارآمدی خدمات‌دهی در بیمارستانهای تامین اجتماعی باعث شده تا عملا بیمه‌های پایه کارآمدی خود را از دست بدهند.

 سامانه جامع؛ آری یا خیر

تا زمان برطرف شدن نواقص سامانه جامع روابط کار و البته بالا رفتن امکانات الکترونیکی در شهرستان‌ها و روستاهای دوردست، کارگران ممسنی و زرقان و بسیاری از شهرهای دیگر که با تصمیم ناگهانی ادارات کار از مراجعه حضوری به شعب این ادارات منع شده‌اند، باید منتظر بمانند؛ انتظاری طولانی که مشخص نیست چند روز و یا احتمالاً چند هفته قرار است به طول بیانجامد.

 امضای قرارداد موردنظر کارگزاران مخابرات روستایی نیست

کارگزاران مخابرات روستایی کشور می‌گویند: خواسته‌ی ما اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

 با استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مخالفیم

تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خواستار جلوگیری از استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دولت شدند.

 معلمان نهضتی و حق‌التدریس لرستان: با انتقال به تهران مخالفیم

از ابتدای سال جدید اکثریت معلمان حق‌التدریس و نهضتی استان لرستان به تهران منتقل شده‌‌اند؛ انتقالی که با نارضایتی همراه است.

 تغییر اساسی در روش واگذاری ۱۵ شرکت‌ دولتی

فرهاد دژپسند (وزیر امور اقتصادی و دارایی) عنوان کرد: روش واگذاری شرکت‌های دولتی تغییرات اساسی خواهد کرد.

 صدها کارگرِ صنعتی در همدان پس از واگذاری‌ها خانه‌نشین شدند

محمد رضا محسنی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان) گفت که صدها کارگرِ صنایع کلیدی این استان که به بخش خصوصی واگذار شدند، ظرف مدت کوتاهی خانه‌نشین شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز