خبرگزاری کار ایران

انتقال اعتراضات کارگران حمل‌ونقل خلیج فارس به تهران/ مدیرعامل: به کارگران بعداز اتمام قرارداد دو ماه فرصت همکاری داده شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۸۲

جمعی از کارگران دائمی شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود می‌خوانند، مقابل ساختمان استانداری تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران دائمی شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس واقع در شهرستان اسلامشهر در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود می‌خوانند، صبح امروز (۲۱ مهر ماه) مقابل ساختمان استانداری تهران دست به اعتراض صنفی زدند.

طبق ادعای کارگران معترض، افزایش مشکلات شرکت حمل و نقل خلیج فارس باعث شده مدیریت بخش خصوصی که اخیرا این شرکت را خریداری کرده است، پیشنهاد تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری به تعدادی از کارگران قرارداد دائمی داد که این اتفاق با مخالفت کارگران روبرو شد. از آن زمان کارگران به صورت مداوم با اعتراض صنفی خواستار بازگشت خود به قرارداد مستقیم هستند. 

کارگرانی که بارها در محل شرکت واقع در شهرستان اسلامشهر دست به اعتراض زد‌ه‌اند، با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه برای حضور پیمانکار ندارند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که کارفرمای شرکت حمل و نقل خلیج فارس با ممانعت از ورود حدودا ۱۰۰ کارگر قراردادی به شرکت، کارگران را برای ادامه همکاری تحت فشار قرار داده است.

کارگران مدعی‌اند: طبق مفاد صورتجلسه واگذاری شرکت خلیج فارس به بخش خصوصی، کارفرما حق اخراج هیچ نیرویی را تا ۵ سال آینده  ندارد اما بخش خصوصی با بی‌توجهی به مفاد واگذاری شرکت برای اعمال فشار از ورود حدودا ۱۰۰ نفر از کارگر به شرکت ممانعت کرده و تاکید دارد که این تعداد کارگر باید با یک شرکت پیمانکاری ادامه همکاری کنند.

در این زمینه پیمان اسراری (مدیرعامل شرکت حمل و نقل خلیج فارس) به ایلنا گفت: این کارگران از نیروهای خدماتی شرکت هستند که در حال حاضر به دلیل اتمام قرارداد کار رابطه کاری آنها با شرکت حمل و نقل خلیج فارس قطع شده است.

او با بیان اینکه برای برون‌سپاری مسئولیت بسیاری از بخش‌های شرکت همانند بخش خدمات و نگهداری از تاسیسات را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار کرده‌ایم، افزود: همزمان با اتمام قرارداد این کارگران که شمار آنها ۸۰ تا ۹۰ نفر است به آنها پیشنهاد ادامه همکاری با پیمانکار را دادیم که مورد مخالفت کارگران واقع شد و در نهایت ۴۰ تا ۵۰ نفر همکاری با پیمانکار را پذیرفتند و مابقی که حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر هستند، مرتب دست به اعتراض می‌زنند.

اسراری با بیان اینکه به کارگران موردنظر حدود دو ماه فرصت داده شد تا پیشنهاد جدید را بپذیرند، افزود: با ادامه مخالفت کارگران برای همکاری با پیمانکار، ناچار شدیم برای پیشبرد مسئولیت شرکت نیروی جایگزین استخدام کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت حمل و نقل خلیج فارس، در حال حاضر رابطه کاری این کارگران با شرکت قطع شده و آنها می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند و همه مطالبات آنها نیز آماده پرداخت است.

انتقال اعتراضات کارگران حمل‌ونقل خلیج فارس به تهران/ مدیرعامل: به کارگران بعداز اتمام قرارداد دو ماه فرصت همکاری داده شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز