خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

بگویند چه شغلی ایجاد شده است، با چه درآمدی؟/ بازنشستگان معترضند/ کارفرمایان علاقه‌ای به طبقه‌بندی مشاغل ندارند/ خصوصی‌سازی در همه ساحاتِ زندگیِ کارگران مشکل ایجاد کرده/ به ترمیم دستمزد امیدی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۷۴

در اولین روز هفته اخبار متنوعی در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. علاوه بر انتشار مطالبی پیرامون موضوعاتی که در روز‌های اخیر در صدر اخبار بود، چند موضوع دیگر نیز در این روز مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنبه بیستم مهر واکنش‌ها به نرخ اعلامی بیکاری از طرف مرکز آمار ادامه یافت. در این روز همچنین اخباری درباره بازنشستگان، بیکاری بومیان عسلویه و مهمانسرا‌های خانه کارگر منتشر شد. همچنین امروز گزارشی درباره طبقه‌بندی مشاغل منتشر شد.گفت‌و‌گو با حسن حبیبی، عبدالله وطن‌خواه و علی ساری از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

 بگویند چه شغلی ایجاد شده است، با چه درآمدی؟

مسعود دانشمند( کارشناس مسائل اقتصادی) می‌گوید: شاغل کسی است که درآمدی به اندازه تامین نیاز‌های خود داشته باشد. ما حتی سبد معاش را که نزدیک به هشت میلیون تومان است در نظر نداریم، بلکه می‌گوییم حداقل حقوق تعیین شده را داشته باشد، اما با دو ساعت کار در هفته در ایران چنین حقوقی به دست نمی‌آید.

 بازنشستگان معترضند

بازنشستگان کشوری با تلاش دولت برای استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مخالفند.

  بومیان جم، کنگان و عسلویه در جستجوی کار

جوانان بومی جم می‌گویند: برای ما بومی‌ها شغل پایداری در پروژه‌های پارس جنوبی وجود ندارد.

 ۹۴۰ واحد اقامتی و مهمانسرای خانه کارگر آماده خدمات‌رسانی به کارگران هستند

پرویز نصیری ( معاون دبیرکل خانه کارگر) گفت: ۹۴۰ واحد اقامتی و مهمانسرا در سراسر کشور آماده خدمات‌رسانی به کارگران هستند.

 کارفرمایان علاقه‌ای به طبقه‌بندی مشاغل ندارند

قانون کار درباره طبقه‌بندی مشاغل صراحت دارد، اما بسیاری از کارفرمایان به انحای مختلف از زیر بار این کار شانه خالی می‌کنند. موقتی بودن مشاغل یکی از دلایل اصلی عدم تمکین به طبقه‌بندی مشاغل است.

 خصوصی‌سازی در همه ساحاتِ زندگیِ کارگران مشکل ایجاد کرده

 حسین حبیبی (عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) گفت: موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری نیست واگر هم بپذیریم، این واگذاری نباید از محدوده قوانین اسلام خارج شده و مایه زیان به جامعه شود بلکه باید موجب رشد وتوسعه اقتصادی کشور شود، بازهم متاسفانه این هدف محقق نشده است.

 به ترمیم دستمزد امیدی نداریم

عبدالله وطنخواه(فعال کارگری) با تاکید بر تقش سیاست های ارزان‌سازی در نئولیبرالیسم گفت: به نظر نمی‌رسد از تنور شورای عالی کار برای کارگران نانی گرم شود.

 صِرف آزادی کارگران هفت‌تپه برای ما کافی نیست

علی ساری (نماینده اهواز در مجلس) گفت: مطالبات کارگران هفت‌تپه و ابهامات خصوصی‌سازی را از مجاری قانونی دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز