خبرگزاری کار ایران

یاوری:

بانک کشاورزی به وظایفش در قبال آذرآب بسیار بی‌توجه است/ از اینکه کارخانه در شرایط بحرانی با سرپرست اداره می‌شود، متعجبم

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۵۲

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از اینکه در ایام بحرانی شرکت آذرآب، هیئت مدیره و مدیرعامل و مدیران اصلی در شرکت حضور ندارند و این شرکت بزرگ با سرپرستی موقت اداره می‌شود، بسیار متعجب است.

«کریم یاوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اختلاف‌‌های میان سهام‌داران آذرآب، گفت: اختلاف نظر بین سهامداران، کارگران عزیز این مجموعه را دچار مشکلاتی نظیر پرداخت نشدن چندماه دستمزد و بلاتکلیفی کرده است. 

وی افزود: از اینکه در ایام بحرانیِ آذرآب هیئت مدیره و مدیرعامل و مدیران اصلی در شرکت حضور ندارند و این شرکت بزرگ با سرپرستی موقت اداره می‌شود، بسیار متعجب هستم.

یاوری با بیان اینکه آذر آب فقط یک کارگاه نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی است، گفت: آذرآب ظرفیت بسیار بالا با توانمندی‌های خاص برای ساخت پروژه‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، پالایشگاهی و سایر نیازمندی‌های کشور را دارد. 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: از همه مهمتر  از سرمایه و نیروی انسانی بسیار ماهر مجرب وتوانمند و دلسوز برخوردار است که در ساخت مهمترین سفارش‌ها و قراردادها به شرکت، امتحان خود را پس داده‌اند. 

وی درباره دلایل بروز مشکل در آذرآب، گفت: نبود سفارش کار و منعقد نشدن قراردادهای بزرگ از جمله دلایلی است که این مشکلات را به وجود آورده‌اند. 

یاوری در مورد معوقات کارگران این شرکت و زمان پرداخت آنها، گفت: معوقات کارگران که مربوط به پایان مردادماه است، طی هفته جاری پرداخت می‌شود و کارگران فقط حقوق شهریور ماه را طلب دارند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه در رسیدگی به بحران‌های واحدهای تولیدی، گفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب بی‌توجهی فراوانی به وظائف سهامداری خود نشان‌ می‌دهد. کارگران به شدت از این موضوع  نگران و گله‌مند هستند. این بانک در شرایط بحرانی فعلی باید به وظائف خود به عنوان سهامدار اصلی اهتمام  نماید.

یاوی، گفت: از مسئولان استان و اعضای شورای تامین و به‌طور خاص از نیروی انتظامی که مدبرانه و برادرانه، با مدارا و دلسوزی با کارگران  معترض آذر آب مواجه شده‌اند، تشکر می‌کنم. 

گفتنی است که مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از محمد شریعتمداری و معاون استاندار و مدیران استانی مرتبط در جمع کارگران معترض صنایع آذرآب اراک حاضر شد و پس از ادای توضیحات لازم و تشکیل جلسه با کارگران، مدیران و سرپرستان و اعضای شورای اسلامی کار شرکت، امروز شنبه به محل کار خود بازگشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز