خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی ۱۴۰ کارگر شهرداری منطقه سه اهواز از پیمانکار پرداخت نشده/ مسئولان شهری: شهرداری پیگیر است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۴۶

یکی از پیمانکاران پیشین شهرداری منطقه سه اهواز از حدود ۲ سال قبل بابت بخشی از معقوات مزدی ۱۴۰ کارگر خدماتی بدهکار است و هنور پرداختی به کارگران صورت نگرفته است.

کارگران شهرداری منطقه سه اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند که از سال ۹۲ تا ۹۶ تحت مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری به عنوان کارگر خدماتی در نواحی یک و دو منطقه سه شهرداری اهواز مشغول به کار بوده‌اند اما از زمان خاتمه قرارداد خود با پیکانکار مذکور، هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از او دریافت کنند.

به ادعای این تعداد کارگر، کارگران پیمانکاری در طول زمان ۴ ساله‌ای که زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات، مرخصی، پاداش، اضافه کاری وحق لباس .. را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس اظهارات کارگران، پیمانکار پیشین به هر کارگر خدماتی شهرداری منطقه سه اهواز به صورت میانگین حدود ده میلیون تومان بدهی دارد.

طبق اظهارات کارگران، شهرداری بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش خدمات با پیمانکارجدید منعقد کرده و پیمانکار جدید نیز پرداخت سنوات سال گذشته آنها را به تاخیر انداخته است.

کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه سه اهواز درباره پیگیری معوقات خود گفتند: چندین سال است پرونده شکایت ۱۴۰ کارگر شهرداری منطقه سه اهواز در مراجع قضایی اهواز در حال رسیدگی است و هنوز به اتمام نرسیده.

کارگران پیمانی شهرداری منطقه سه اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند اما مسئولان شهرداری اهواز با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی، مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته حدود ۱۴۰ کارگر شهرداری منطقه سه اهواز تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کرده‌اند و بخشی از مطالبات این کارگران در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است.

روابط عمومی شهرداری منطقه سه اهواز با تایید مطالبات کارگران پیمانی شهرداری منطقه سه از پیمانکار پیشین شهرداری به ایلنا گفت: شهرداری منطقه سه پیگیر مطالبات این کارگران پیمانکاری است علاوه بر آنکه پرونده شکایت این کارگران در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز