خبرگزاری کار ایران

بخشی از حقوق مرداد کارگران آذرآب پرداخت شد/ برسی مشکلات با حضور نماینده وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۴۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از `پرداخت بخش زیادی از حقوق مرداد ماه کارگران آذرآب خبر داد.

محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: روز گذشته مبلغ ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت حقوق مرداد ماه به حساب هریک از کارگران شرکت آذرآب واریز شد. مابقی حقوق مرداد نیز طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه کمبود منابع مالی باعث به تاخیر افتادن دستمزد کارگران آذرآب شده است، درباره حقوق شهریور ماه کارگران نیز افزود: طبق توافقی که بین کارفرما و اعضای شورای کارگران این کارخانه شده، قرار است هر ۴۵ روز یکبار یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود. حقوق شهریور ماه کارگران نیز در این بازده زمانی که بین کارگران و کارفرما تعریف شده، تقریبا تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران آذرآب گفت: مشکلاتی درخصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران وجود دارد اما در حال حاضر با همکاری سازمان تامین اجتماعی؛ دفترچه‌های درمانی کارگران تمدید و تعویض می‌شود.

آبایی همچنین گفت: برای بازنشستگی ۱۰۰ نفر از کارگران آذرآب در حال نوشتن تفاهم‌نامه هستیم که با تایید آن مشکل بازنشستگی این تعداد کارگر نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش پایانی سخنان خود از حضور مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در میان کارگران معترض آذر آب خبر داد و گفت: آقای کریم یاوری امروز (سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه) برای بررسی مشکلات کارخانه و کارگران آذرآب به اراک سفر کرده و هم‌اکنون در جلسه استانداری استان مرکزی  به همراه برخی مسئولان و اعضای شورای اسلامی کار کارگران کارخانه حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز