خبرگزاری کار ایران

کرمی:

ضرورتِ ایجاد مکانِ استقرار برای کارگران ساختمانی/ کارگران باید کنار خیابان بایستند و بلرزند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۷۱

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی بهبهان تاکید دارد که شهرداری این شهرستان با وجود تاکید مقام‌های استان بر ایجاد یک سالن مسقف برای استقرار کارگران ساختمانی، از این‌کار خودداری می‌کند.

«علی کرمی» با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان بهبهان با برخورداری از بیش از ۳ هزار عضو سال‌هاست که برای ایجاد یک سالن مسقف برای استقرار کارگران ساختمانی از شهرداری درخواست داده است، به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران ساختمانی در کنار خیابان می‌نشینند تا کارفرمایی که سفارش کار دارد، به محلی که آنها جمع می‌شوند، مراجعه کند. 

وی افزود: استقرار کارگران ساختمانی در میادین آنها را در معرض انواع و اقسام حوادث و آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد. از این رو انتظار داریم که مسئولان شهری با حساسیت به این موضوع نگاه کنند؛ نه اینکه به ما بگویند: «شهرداری اگر پول داشت، بدهی‌هایش را پرداخت می‌کرد!» 

کرمی با بیان اینکه استانداری و مقام‌های استان در این مورد به شهرداری نامه نوشته‌‌ و تاکید کرده‌اند که شهرداری به این موضوع رسیدگی کند، افزود: متاسفانه شهرداری به این نامه‌ها جواب نداده‌ و تکلیف را روشن نکرده‌ است. بسیار مهم است که تا سرد شدن هوا تکلیف استقرار کارگران مشخص شود؛ در غیر این صورت باید کنار خیابان بایستند و بلرزند.   

وی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان بهبهان تنها ۳ هزار و ۵۰۵ بیمه شده تامین اجتماعی دارد، گفت: شایسته نیست که در شهرستانی با ۱۲۲ هزار جمعیت (طبق سرشماری سال ۹۵) هیچ نهادی پذیرای کارگران ساختمانی نباشد. اگر استاندار می‌گوید که مستقر نمودن کارگران در جایی خوب است و انجام شود، چرا یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت کشور، این کار را انجام نمی‌دهند؟

کرمی، افزود: از شورای شهر شهرستان بهبهان هم چندین بار در این مورد نظر خواستیم که پاسخ دادند: «ظرف یک هفته انجام می‌شود.» یکی از اعضای شورای شهر هم نوشت: «کار خوبی است. انجام شود و استقرارِ کارگران نظام‌مند گردد.» 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی بهبهان با بیان اینکه به خاطر عدم ساماندهی کارگران آنها امنیت شغلی‌شان را از دست داده‌اند، گفت: شخصی می‌آید و یک کارگر می‌خواهد اما ۲۰ نفر به دنبال خودروی او راه می‌افتند! اگر ساماندهی انجام می‌شد و سیستم نوبت دهی فعال می‌شد، این وضعیت پیش نمی‌آمد. تازه همین کارگر که شانس آورده باید قید دستمزد کامل را بزند؛ چراکه کارفرما به او می‌گوید اگر دستمزد واقعی‌ات را می‌خواهی کارگر دیگری می‌آورم؛ «چیزی که زیاد است کارگر ساختمانی در کنار خیابان» 

وی با بیان اینکه هر کارگر ساختمانی در نهایت می‌تواند ۱۵ روز از ماه کار داشته باشد، گفت: معیشت‌ کارگران در وضعیت نامناسبی است. این در حالی است که کارگران با چند فرزند، اغلب شرمنده خانواده خود می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز