خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یک‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

برای کارگران هیچ چیز کم نگذاشتیم/ هپکو یک درد به هفت زبان/ بهار امسال ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت فعال زنان کاسته شد/ واکنش شهردار تهران به عدم پرداخت حقوق کارگران متروی تهران/ تأمین نیرو از طریق «معلمان خرید خدمتی» اولویت اصلی دولت است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۳۸۷

یکشنبه چهاردهم مهر چند گفت‌و‌گو در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد که مهمترین آن گفت‌و‌گو با ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر کار در کابینه میرحسین موسوی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز وزیر کار در کابینه میرحسین موسوی در گفت‌و‌گویی از وضعیت این وزارتخانه در دوران جنگ سخن گفت. علاوه بر این، در روز یکشنبه چهاردهم مهر گزارش‌هایی درباره هپکو و شکاف جنسیتی دستمزد روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت. گفت‌و‌گو با شهردار تهران، یک فعال صنفی بازنشسته رانندگان حمل‌و‌نقل بین شهری و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از مهمترین مطالب منتشر شده دیگر در این روز بود. علاوه بر این، امروز خبری درباره اعتراض کارگران آذراب و وضعیت معلولان بازتاب داده شد.

 برای کارگران هیچ چیز کم نگذاشتیم

 ابالقاسم سرحدی‌زاده (وزیر کار در دولت میرحسین موسوی) می‌گوید: بن‌های کارگری را در زمان دولت موسوی پایه‌گذاری کردیم و در آن زمان، خانواده‌های کارگران بن‌های غذایی گرفتند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت؛ بن‌های کارگری نیز متاسفانه از آن چیزهایی بود که بعدها تغییر دادند و خیلی جای تاسف است که این اقدام پسندیده را ادامه ندادند.

 هپکو یک درد به هفت زبان

راه‌حل اصلی برای خروج واحدهایی مانند هپکو از بحرانی که در گیر هستند، ساده است: دولت راهکارهای اصولی رونق تولید را به کار گیرد و واقعا از صنایع حمایت کند؛ مشکلات عرضه و تقاضا در بازار محصولات را حل کند؛ دست سهامداران بی‌لیاقت را از واحدهای صنعتی کوتاه کند و در یک کلام، خودش آستین‌ها را برای رفع بحران بالا بزند.

  بهار امسال ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت فعال زنان کاسته شد

علاوه بر اینکه زنان در ایران سهم ناچیزی از بازار کار دارند، از شکاف جنسیتی دستمزد نیز رنج می‌برند؛ دو موضوعی که می‌توانند بر هم تاثیر گذاشته و وضعیت نامطلوب مشارکت اقتصادی زنان را تشدید کند.

  واکنش شهردار تهران به عدم پرداخت حقوق کارگران متروی تهران

پیروز حناجی (شهردار تهران) در واکنش به عدم پرداخت حقوق کارگران متروی تهران گفت: اگر حقوق کارگران را بپردازیم، آن را از صورت وضعیت پیمانکاران کم می‌کنیم.

 پس از گذشت ۲۶ سال خبری از اجرای قانون کار در بخش حمل‌ و نقل نیست

علی عقبایی (فعال صنفی بازنشسته رانندگان حمل‌و‌نقل بین شهری) تاکید دارد: از آنجاکه دیوان عدالت اداری رای داد کارفرمای رانندگان شرکت‌های حمل و نقل مسافری، شرکت است، آنها باید کلیه حقوق قانونی کارگران را اجرا کنند.

 تأمین نیرو از طریق «معلمان خرید خدمتی» اولویت اصلی دولت است

جعفر ابراهیمی (بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران) با تاکید بر اینکه، پولی‌سازی آموزش به «طرد» می‌انجامد، به سیاست‌های تعدیلی دولت در آموزش و پرورش می‌پردازد.

 اعتراض کارگران آذرآب به عدم تعیین تکلیف سهامداری

 کارگران آذرآب امروز (١٤ مهر ماه) در اعتراض به عدم تعیین تکلیف سهامداری در سه راه خمین (میدان ورودی شهر) جمع شدند.

 آیین‌نامه ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان با گذشت ۱۹ ماه از تصویب قانون ابلاغ نشد

 آیین‌نامه اجرایی ماده ۲ قانون حمایت از معلولان توسط اداره حقوقی نهاد ریاست جمهوری به دلیل ایرادات ساختاری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز