خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

تعدیل کارگران هفت تپه باید متناسب با قانون کار باشد/ همه مشکلات هپکو حل شده/ ۸ کارگر احضار شده هپکو آزاد شدند/ از چریک‌های اکثریت و اقلیت کتک خوردیم/ حال پلی اکریل خوب نیست/ضرورت تامین مسکن برای بازنشستگان کارگری

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۲۰

اظهارنظر دو وزیر درباره کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو، بار دیگر وضعیت این دو واحد اقتصادی را به صدر اخبار سرویس کارگری ایلنا رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارشنبه دهم مهر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعدیل کارگران نیشکر هفت تپه واکنش نشان داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره هپکو اظهار نظر کرد. همچنین خبر رسید هشت کارگر احضار شده هپکو آزاد شدند. امروز همچنین شاهد واکنش دو نفر از اعضای خانه کارگر به گزارش روزنامه کیهان درباره این تشکل بودیم. بررسی وضعیت کارخانه پلی اکریل، گفت‌و‌گویی با عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران و گزارشی درباره تامین مسکن بازنشستگان کارگری از دیگر مطالب بازتاب یافته در سرویس کارگری ایلنا بود.

تعدیل کارگران هفت تپه باید متناسب با قانون کار باشد

 محمد شریعتمداری (وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی) با تاکید بر اینکه از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می‌کنیم،‌ گفت: اگر کارفرما برنامه تعدیل نیرو دارد این اقدام باید متناسب با بازار و قانون کار انجام شود.

 همه مشکلات هپکو حل شده

 فرهاد دژپسند (وزیر اقتصاد) گفت: مشکلاتی که راجع به هپکو وجود داشت همه حل شده و امروز من پیامکی از استاندار داشتم که از اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه تشکر می‌کرد.

  ۸ کارگر احضار شده هپکو آزاد شدند

منابع کارگری در شرکت هپکو از آزادی ۸ کارگر احضار شده این شرکت خبر دادند.

 از چریک‌های اکثریت و اقلیت کتک خوردیم

حسن صادقی( معاون دبیر کل خانه کارگر) در واکنش به گزارش روزنامه کیهان درباره خانه کارگر گفت: آیا ۱۰۰ نفر پشت سر آنها که ادعا می‌کنند فعال حوزه کارگری و نماینده کارگران هستند، می‌ایستند؟ حال آنکه همان‌ها یک تشکل با دو میلیون و ۳۵۰ هزار عضو را غیرکارگری می‌دانند.

 تنگ‌نظرانه عملکرد خانه کارگر را زیر سوال می‌برند

فتح‌الله بیات (دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) با بیان اینکه خانه کارگر تشکلی صنفی و غیرتجاری است، عنوان کرد: برخی غرض‌ورزانه درباره این تشکل کارگری اظهارنظر می‌کنند و به عملکرد آن تنگ‌نظرانه و با دید کوتاه می‌نگرند.

 حال پلی اکریل خوب نیست

 علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی شرکت پلی‌اکریل اصفهان) با بیان اینکه کارگران مطالبات معوق سال‌های قبل را نگرفته‌اند؛ می‌گوید: نگران آینده هستیم.

 سازمان تامین اجتماعی باید محور امنیت اجتماعی کشور باشد

 علیرضا فتحی (عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران) گفت: سازمان تامین اجتماعی باید محور امنیت اجتماعی کشور باشد، نه باری بر دوش آن.

 ضرورت تامین مسکن برای بازنشستگان کارگری

«مسکن» تبدیل به مهم‌ترین دغدغه خانوارهای کارگری شده است که علیرغم فقدان بانک اطلاعاتی شفاف در مورد نحوه سکونت خانوارهای مزدبگیر، شکی نیست که درصد زیادی از این خانوارها در خانه‌های اجاره‌ای به سر می‌برند و نگران آینده‌ای هستند که با مهاجرت اجباری به مناطق ارزان‌تر و طبیعتاً با حاشیه‌نشینی گره خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز