خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

چرا در ایران کسی نمی‌خواهد بازنشسته شود؟/ حکم دادگاه تجدیدنظر در پرونده کارگران بازداشتی هفت‌تپه قابل اغماض نیست/ معلمانی که نصف حداقل دستمزد حقوق می‌گیرند/ برخورد غیرقضایی با اعتراضات کارگر/ جنگ نابرابر با مگس مدیترانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۲۷

سه‌شنبه نهم مهرماه همزمان با روز جهانی سالمندان گزارشی درباره سالمندان شاغل و وضعیت بازنشستگان در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در گزارشی وضعیت اشتغال سالمندان بررسی شد. همچنین چند خبر درباره کارگران نیشکر هفت تپه منتشر شد که مهمترین آنها اظهار نظر سخنگوی قوه قضائیه درباره احکام صادر شده درباره کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه و خبر بازگشت به کار ۱۷ نفر از کارگران تعدیلی این شرکت بود. وضعیت معلمان در گفت‌و‌گویی با یک فعال صنفی و برخورد غیر قضائی با اعتراضات کارگری در گفت‌و‌گویی با یک وکیل دادگستری مورد بحث قرار گرفت.

 چرا در ایران کسی نمی‌خواهد بازنشسته شود؟

آمار رسمی از کار کردن بیش از یک میلیون سالمند در ایران حکایت دارد. به این رقم باید بازنشستگانی را که به سن سالمندی نرسیده‌اند و کار می‌کنند هم اضافه کرد؛ واقعیت‌هایی که نشان می‌دهد نظام بازنشستگی و خدمات اجتماعی در ایران برای سالمندان مشکلات ویژه‌ای دارد.

 حکم دادگاه تجدیدنظر در پرونده کارگران بازداشتی هفت تپه قابل اغماض نیست

غلامحسین اسماعیلی ( سخنگوی قوه قضاییه) درباره آخرین وضعیت دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تجدیدنظر در حکم کارگران بازداشتی، هفت تپه گفت: دادگاه بدوی رای داده و ظرف ٢٠ روز حکم به دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌شود و این فرصت قابل اغماض نیست.

 ۱۷ نفر از ۲۰ کارگر تعدیلی نیشکر هفت تپه به کار خود بازگشتند

 کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از بازگشت به کار ۱۷ نفر از همکاران خود که از ابتدای ماه جاری با اتمام قرارداد کاری از ورود به محل کارشان منع شده بودند، خبر دادند.

 معلمانی که نصف حداقل دستمزد حقوق می‌گیرند

 جعفر ابراهیمی (فعال صنفی معلمان و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران) می‌گوید: طرح خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی که در آن دولت خدمات آموزشی را از سرمایه‌گذار تحت عنوان موسس خریداری می‌کند باعث شده است که معلمان خرید خدمات، تحت استثمار موسس قرار بگیرند؛  موسس گاهای بیمه آنها را پرداخت نمی‌کند و در بسیاری موارد حقوق ماهانه‌ی آنها با ۶ ماه تاخیر و نصف حداقل دستمزد پرداخت می‌شود.

 برخورد غیر قضائی با اعتراضات کارگری

پیمان عطار (وکیل دادگستری) می‌گوید:در آخرین اظهارنظر ریاست قوه قضاییه به دادسراهای کشور دستور داده شده است که مشکلات کارگران اینگونه کارخانه‌ها به روش غیرقضایی و غیرکیفری حل و فصل شود ولی به رغم دستور صریح عالی‌ترین مقام قضایی کشور، همچنان شاهد احضار و تعقیب قضایی کارگرانی هستیم که برای حقوق و مزایا دریافت نشده خود و آینده شغلی‌شان معترض هستند.

 جنگ نابرابر با مگس مدیترانه‌ای

باغداران مازندرانی بیشتر از حد معمول هزینه می‌کنند، سم می‌خرند و به جنگ آفت‌ها می‌روند، اما جولان سم‌فروشان غیرمتخصص باعث شده آفت‌ها، جنگ را ببرند و محصولات کشاورزی را خراب کنند.

 مرگ یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر ساختمانی به دلیل سقوط از ارتفاع طبقه ششم ساختمانی در حال ساخت در قرچک جان باخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز