خبرگزاری کار ایران

سهمیه کنکور بهیاران بازگردانده شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۷۸

در کنکور امسال و در زمان انتخاب رشته، این سهمیه اعمال نشده بود که با پیگیری‌های این چند روزِ نمایندگان پرستاران و بهیاران در سازمان نظام پرستاری و مکاتبات فراوان با سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، این سهمیه به بهیاران برگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد توکلی (عضو هیت مدیره نظام پرستاری مشهد و عضو بازرس خانه پرستار) از بازگشت سهمیه بهیاران که پیشتر در کنکور امسال و در زمان انتخاب رشته اعمال نشده بود، طی مکاتبات فراوان با سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت و درمان خبر داد.

این فعال صنفی پرستاران گفت: چند روزی است که در گروه بهیاران نگرانی‌هایی از حذف سهمیه بهیاران در کنکور و استفاده از این سهمیه در جهت ورود بهیاران به رشته پرستاری، بوجود آمده بود. هرچند در سال‌های قبل قرار بر سهمیه ۱۰ درصدی بهیاران در پذیرش به رشته پرستاری بوده است اما در عمل همان پنج درصد هم باعث استفاده تعداد زیادی از بهیاران از این سهمیه و ورودشان به رشته کاملا مرتبط پرستاری شده بود.

او ادامه داد: متاسفانه در کنکور امسال و در زمان انتخاب رشته، این سهمیه اعمال نگردیده بود. با پیگیری‌های این چند روزِ نمایندگان پرستاران و بهیاران در سازمان نظام پرستاری و مکاتبات فراوان با سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، این سهمیه به بهیاران برگردانده شد و تعداد زیادی از این همکاران با موفقیت وارد رشته پرستاری می‌شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: تلاش در راه ارتقای علمی و اجتماعی بهیاران به سود سیستم بهداشت و درمان کشور خواهد بود. با توجه به فعال بودن تعدادی از مدارس بهیاری در کشور و فعالیت حدود ۲۰ هزار نفر از بهیاران در مراکز درمانی، انتظار می‌رود حفظ و افزایش سهمیه ورود بهیاران به رشته پرستاری باعث افزایش توانمندی علمی در کنار تجربیات کاری این گروه از همکاران شاغل در سیستم بهداشت و درمان کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز