خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

درآمد ۸ هزار میلیاردی قطع یارانه‌ها/ احتمال افزایش مستمری معلولان/ کارگران اخراجی هفت‌تپه باید به کار بازگردند/ بحران در هپکو ریشه کرده است/ کارگران روغن نباتی جهان مشغول کار شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۳۱

چند روز بعد از اینکه یارانه ۲۰۰ هزار خانوار قطع شد، واکنش‌ها به قطع یارانه دهک‌های بالای درآمدی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنبه ششم مهر ادامه واکنش‌ها به قطع یارانه پردرآمد‌ها در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت. علاوه بر این در این روز شاهد ادامه واکنش‌ها به ماجرای کارگران هپکو و هفت تپه بودیم. روز شنبه البته همزمان با انتشار خبر خوشی در مورد روغن نباتی جهان بود. در این روز همچنین واکنش‌ها به بازداشت یک مدیر سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه یافت.

 درآمد ۸ هزار میلیاردی قطع یارانه‌ها

 حسین میرزایی (سخنگوی ستاد تبصره ۱۴) گفت: در مجموع در فاز اول قطع یارانه پردرآمدها، ۲۰۰ هزار سرپرست خانوار از دریافت یارانه شهریورماه سال جاری، محروم شده‌اند که با این اقدام  ۸ هزار میلیارد تومانی صرفه جویی صورت می‌گیرد.

 احتمال افزایش مستمری معلولان

با اعلام این خبر که قرار است درآمد حاصل از یارانه‌های حذفی به معلولان اختصاص یابد، گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی هزینه‌کرد این منابع آغاز شده است. احتمال می‌رود با اختصاص درآمد‌های ناشی از قطع یارانه پردرآمد‌ها به معلولان میزان مستمری ماهانه این گروه افزایش یابد.

 حمایت از کم‌درآمد‌ها با منابع حاصل از قطع یارانه ثروتمندان

مرتضی افقه ( اقتصاد‌دان) گفت: با استفاده از منابع حاصل از حذف ثروتمندان، می‌توان از دهک‌های کم‌درآمد که به دلیل نوسانات نرخ ارز در سال ۹۷ قدرت خریدشان کاهش یافته حمایت کرد.

کارگران اخراجی هفت‌تپه باید به کار بازگردند

علی خدایی  (نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار) گفت: به کارگران تعدیل شده بعد از اتمام روز ۳۱ شهریور ماه اتمام قرارداد اعلام نشده است. آنها روز اول مهرماه در محل کار خود حاضر شده‌اند و با توجه به رویه جاری در حوزه روابط کار، وقتی قرارداد قبلی خاتمه پیدامی‌کند و به آنها ابلاغ نمی‌شود؛ حتی اگر یک ساعت از قرارداد قبلی گذشته باشد و کارگر در محل کار خود حاضر شده باشد، قرارداد به صورت ضمنی تمدید شده است.

 کارگران اراک قربانی روند ناصواب خصوصی‌سازی شدند

کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی در بیانیه‌ای نوشت: تجمعات کارگران در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفا صنفی بوده و سیاسی نیست. آنها اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند، از این تجمعات صنفی سوءاستفاده نمایند.

 بحران در هپکو ریشه کرده است

دولت برای اداره هپکو چند سناریو در آستین دارد. یکی از آنها راه‌اندازی «کنسرسیوم» است. کنسرسیوم بسیار شبیه به «هیات حمایت از صنایع» است و تقریبا همان کارکرد را دارد با این‌حال آگاهان می‌پرسند: چرا دولت می‌خواهد چرخ را از اول اختراع کند؟

 اتهام‌های م.ج ارتباطی با دوران فعالیت‌ او در تامین اجتماعی ندارد

یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اتهام‌های متوجه م.ج ارتباطی با فعالیت‌های او در این سازمان ندارد.

 کارگران روغن نباتی جهان مشغول کار شدند

کارگران روغن نباتی جهان می‌گویند طبق وعده‌ای که کارفرما به آنها داده است؛ فعالیت شغلی خود را از سر گرفته‌اند و در انتظار تحقق وعده‌های کارفرما هستتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز