خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی:

معوقات مزدی کارگران هپکو هفته آینده پرداخت می‌شود/ ۱۲ میلیارد تومان از وام ۵۰ میلیاردی هپکو برای معوقات کارگران است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۲۷

وام ۵۰ میلیارد تومانی برای هپکو به تصویب هیئت مدیره بانک ملی رسیده و سهامداران باید وثیقه‌ها را تودیع کنند؛ همچنین معوقات مزدی کارگران طی یک هفته آینده پرداخت می‌شود.

محمد تقی آبایی (مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه هنوز هیچ تصمیمی در خصوص واگذاری هپکو گرفته نشده است، گفت: تاکنون همه سناریوهای مطرح شده در حد پیشنهاد بوده و تصمیم مشخصی در خصوص واگذاری این واحد صنعتی گرفته نشده است. تعدادی متقاضی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

آبایی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان وامی که قرار بود بانک ملی بدهد، در هیئت مدیره بانک ملی ایران مصوب شده است، گفت: احتمالاً این مقدار نیز به استان ابلاغ شده است. قرار است که مقداری از این پول بابت معوقات مزدی کارگران و بخشی هم بابت خرید مواد اولیه خرج شود تا تولید در شرکت آغاز شود.

وی افزود: حدود ۱۲ میلیارد تومان معوقات کارگران هپکو است. کارگران سه ماه دستمزد معوقه دارند و از ماه‌های پیش هم مطالباتی دارند که باید از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته پرداخته شود. کارگران هپکو دستمزد سه ماه منتهی به شهریور ماه را از کارفرما طلب دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: فرآیند دریافت تسهیلات باید طی شود، سهامداران باید به بانک بروند و امضا بزنند و وثیقه‌ها را تودیع کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند. طبق آخرین اخباری که داریم طی یک هفته آینده این اتفاق می‌افتد. فعلا ۱۵ میلیارد تومان از ۵۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. تا آنجایی که من اطلاع دارم، معوقات مزدی کارگران طی یک هفته آینده پرداخت می‌شود. تاکنون فقط بانک ملی در هیئت مدیره این بانک مصوب شده و ۱۵ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است.

این درحالی است که علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که دستمزد کارگران طی دو روز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز