خبرگزاری کار ایران

مرتضی افقه تاکید کرد؛

حمایت از کم‌درآمد‌ها با منابع حاصل از قطع یارانه ثروتمندان

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۹۰

یک اقتصاد‌دان گفت: با استفاده از منابع حاصل از حذف ثروتمندان، می‌توان از دهک‌های کم‌درآمد که به دلیل نوسانات نرخ ارز در سال ۹۷ قدرت خریدشان کاهش یافته حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مرتضی افقه عنوان کرد: اصل موضوع پرداخت یارانه‌ها یعنی پولی از پولدارها گرفته شود و به افراد کم‌درآمد و نیازمند پرداخت شود که به درستی صورت نگرفت و آنچه در زمان آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاد هدفمندی واقعی نبود بلکه فقط یارانه‌های غیرنقدی به نقدی تبدیل شد.

او افزود: این شیوه که همه اقشار اعم از پولدار و نیازمند یارانه دریافت کنند با اصل فلسفه یارانه‌ها در تضاد است و بنابراین اصلاح این روش که هم اکنون در دستور کار دولت است اقدامی صحیح و کارشناسی است.

افقه در ادامه تاکید کرد: با اصلاح شیوه پرداخت هدفمندی یارانه‌ها می‌توان از این منابع برای افراد نیازمند و دهک‌های پایین استفاده کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان تاثیری در زندگی دهک‌های پردرآمد نخواهد داشت، گفت: این در حالی است که با استفاده از منابع حاصل از حذف ثروتمندان، می‌توان از دهک‌های کم‌درآمد که به دلیل نوسانات نرخ ارز در سال ۹۷ قدرت خریدشان کاهش یافته حمایت کرد.

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه نباید با اعلام موارد جزئی کلیات یک اقدام را که مفید و موثر است زیر سوال برد گفت:  وزارت تعاون از حدود ۵-۶ سال گذشته روی شناسایی دهک‌های کم‌درآمد کار کرده است.

او اصلاح ساختارهای اقتصادی از جمله یارانه‌های نقدی را یکی از ضرورت‌های امروز اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: این مساله مورد توجه دولت قرار گرفته است و در این راه باید با استفاده از تجربیات کشورهای موفق حرکت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز