خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه بین صداوسیما و وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۹۳

صبح امروز در محل معاونت صداوسیما بیانیه‌ای بین صداوسیما و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای کمک به اشتغال و کارآفرینی امضا شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی میرباقری (معاون سیما) در مراسم امضا تفاهم نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز در معاونت سیما برگزار شد، گفت: رسانه ملی توجه ویژه به موضوع کارآفرینی دارد و به عنوان یک جهت گیری اساسی ستادی را در این زمینه تشکیل داد که جدی‌تر به این امر بپردازد و در این مدت برنامه‌های متفاوت تولید شده و از رسانه ملی پخش کردیم که همچنین از این هفته مسابقه «میدون» در حوزه اشتغال و کارآفرینی از شبکه سه پخش می‌شود.

معاون سیما عنوان کرد: با توجه به اینکه چند صد هزار بیکار در کشور وجود دارد و بخش عمده آن جوانان با تحصیلات بالا هستند باید این موضوع ساماندهی شود و قطعاً به نظام اداری نمی‌توانیم بسنده کنیم، باید ظرفیت‌های ملی خود را بسیج کنیم و دولت به عنوان پشتیبان وارد عرصه شود تا  این خیل عظیم جمعیت شغل داشته باشند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار مسئولیت خود به صورت جدی به کارآفرینی و اشتغال می‌پردازد و امیدوار هستیم ظرفیت رسانه‌ای ما در کنار شما قرار بگیرد و طرح‌ها و برنامه‌های مشترک داشته باشیم.

میرباقری اظهار کرد: با تلاش‌های انجام گرفته می‌توان برنامه‌هایی را نمونه سازی کرد و در این مسیر جلو رفت و امیدوار هستیم با هدایت دقیق منابع اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی توضیح داد: امیدوارم این تفاهم نامه پیشران جشنواره کارآفرینی تلویزیون باشد و با هدایت دقیق منابع در شش ماهه دوم سال بتوانیم گام موثری در جهت حمایت از تولید ملی برداریم.

کاهش هزینه اشتغال برای کارفرمایان

عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که دیگر سخنران این مراسم بود، گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول هماهنگی سیاست‌های پیاده سازی اشتغال کشور چند برنامه را دنبال می‌کند، سعی کردیم در این مسیر اشتغال پذیری، مهارت، هماهنگی بین آموزش عمومی و فنی افزایش پیدا کند که برای این موارد طرح‌های اختصاصی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌های دیگر ما کاهش هزینه اشتغال برای کارفرمایان است که از فارغ التحصیلان و جوانان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کند و بیمه سهم کارفرما را دولت مستقیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که این موضوع  باعث کاهش هزینه‌ها برای کارفرما می‌شود. همچنین در ۸ استان که نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر است، یارانه دستمزد می‌دهیم و یک سوم دستمزد را به صورت مستقیم به کارفرما پرداخت می‌کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: گذر از دوره رکود برنامه اختصاصی ما به حساب می‌آید و با استفاده از تجربه سال‌های گذشته برای اشتغال و کسب و کار‌های مختلف که دچار مشکل هستند برنامه طراحی کردیم که در دست اجراست.

وی گفت: برنامه‌های سال‌های اخیر ما این بود که کارآفرین برتر در سطح استان شناسایی کنیم و بعد از بین آن‌ها کارآفرین ملی معرفی می شود؛ این انتخاب به صورت علمی انجام می‌شد و مراسم نهایی آن را با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کردیم.

منصوری گفت: برنامه امسال ما این است که با مشارکت صداوسیما این کار را انجام دهیم و انتخاب‌های اولیه از طریق تلویزیون باشد و مرحله معرفی دقیق کسب و کار‌ها و شخص حقیقی کارفرما در مرحله نهایی صورت بگیرد.

در این مراسم مجید زین العابدین (قائم مقام ستاد رونق تولید ملی)، سیاح (دبیر رسانه ای ستاد، سرهنگی دبیرکل دفتر توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، رفاه و اجتماعی)، محمودی (مشاور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و اسکندری (رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال) حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز