خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

همه کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند/ با خواسته‌های کارگران با زبان خشونت رفتار شد/ بازگشت به کار کارگران نیشکر هفت تپه/ آیا مزد کارگران ترمیم می‌شود؟/ برای بیمه مشاغل روستایی فکری نشد/ کارگران معلول به نصف یا یک سوم دستمزد هم رضایت می‌دهند!

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۸۶

آزادی تمامی کارگران بازداشت شده هپکو و بازگشت به کار کارگران نیشکر هفت تپه، مهمترین اخباری بودند که روز چهارشنبه سوم مهر در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر چند در روز‌های اخیر اخبار چندان امیدبخشی درباره کارگران منتشر نمی‌شد، روز چهارشنبه دو خبر آزادی کارگران بازداشت شده هپکو و بازگشت به کار کارگران نیشکر هفت تپه امیدواری‌هایی ایجاد کرد. در این روز همچنین تصمیمات جلسه شورای عالی کار که روز گذشته برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گزارش مرکز آمار درباره افزایش قیمت‌ها در شهریور، گزارشی درباره بیمه نشدن کسانی که از طریق طرح مشاغل روستایی صاحب شغل شده‌اند، گزارشی درباره کارگران معلول و گزارشی درباره بخشنامه عدم احضار فوری کارفرما بعد از بروز حادثه کار دیگر مطالب مهمی بودند که امروز مورد توجه قرار گرفتند.

 همه کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

منابع کارگری در شرکت هپکو از آزادی تمامی بازداشت‌شدگان این واحد تولیدی خبر دادند.

 با خواسته‌های کارگران با زبان خشونت رفتار شد

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در حمایت از کارگران شرکت هپکو بیانیه‌ای را صادر کرد.

 بازگشت به کار کارگران نیشکر هفت تپه

 حدود ۳۰۰ کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، عصر روز گذشته به اعتراض خود پایان داده و از صبح امروز به کار خود بازگشتند.

 با توانمند‌سازی تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران موافقت شد

به گفته حاتم شاکرمی (معاون وزیر کار) افزایش نقش دولت در توانمند‌سازی تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران در دویست و هشتاد و پنجمین نشست شورای عالی کار مورد تاکید قرار گرفت.

آیا مزد کارگران ترمیم می‌شود؟

علی خدایی( عضو کارگری شورای عالی کار) از مصوبات روز گذشته شورای عالی کار گفت که یکی از مهم‌ترین آنها اصلاح آیین نامه مسکن است.

 مسکن، آب، برق و گاز بیشترین افزایش قیمت را دارند

  براساس گزارش مرکز آمار، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور ۱۸۱.۷ گزارش شده که در دوازده ماه منتهی به شهریور ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۲.۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

 برای بیمه مشاغل روستایی فکری نشد

 با اجرای طرح مشاغل روستایی بیش از ۱۵۰ هزار نفر صاحب شغل شده‌اند، اما مسئولان وزارت کار می‌گویند ۷۰ درصد آنها فاقد بیمه هستند. ایجاد شغل بدون بیمه یعنی اشتغال افراد در مشاغل بی‌کیفیت که خود تبعات بدی به دنبال دارد.

 کارگران معلول به نصف یا یک سوم دستمزد هم رضایت می‌دهند!

سرمایه‌داری از هیچ ترفندی برای دستیابی به کارگران ارزان قیمت نمی‌گذرد و معلولیت کارگران بهانه خوبی‌ است تا کارفرمایان احتمالاً خیلی انسان‌دوستانه نصف مزدی که طبق قانون کار باید بپردازند، به کارگرانشان بدهند.

 فقدان آگاهی و کمبود اطلاعات قانونی برای کارفرما و کارگر مشکل‌ساز است

ابوالفضل اشرف منصوری(رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور ) می‌گوید: وقتی منظور فقط صیانت از تولید و بهره‌وری باشد، جلوگیری از احضار فوری کارفرما، فوق‌العاده خوب است اما در کنار این مساله، الزام، تعهد و پایبندی به اصول ایمنی بایستی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز