خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

کارفرما حق ندارد کارگری را مستقیم تنبیه کند/ هنوز معوقات مزدی کارگران هپکو پرداخت نشده/ کارگران خواهان بازگشت آذرآب به دولت هستند/ نان گران شد/ سامانه واریز مشکل دارد/ تاخیر یک ساله در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۳۲

سه‌شنبه دوم مهر واکنش‌های مختلفی به وضعیت کارگران هپکو، آذراب و نیشکر هفت تپه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موضوع تعدیل نیرو، حقوق معوقه و دیگر موارد مرتبط با کارگران نیشکر هفت تپه، هپکو و آذراب در روز سه‌شنبه دوم مهر در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت. در این روز همچنین افزایش قیمت نان و قطع یارانه پردرآمد‌ها مورد توجه قرار گرفت. علاوه بر این در این روز گزارش‌هایی درباره تاخیر در تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال، سهم زنان از تامین اجتماعی، کارگران مهاجر ایرانی در عراق و ضرورت حل معضل نان منتشر شد.

کارفرما حق ندارد کارگری را مستقیم تنبیه کند

روز گذشته ابلاغیه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خطاب به مدیران کلیه واحدهای این شرکت، ارسال شد؛ مبنی بر اینکه با کارگرانی که محل کار خود را ترک کرده‌ و در اعتصاب شرکت می‌نمایند، برخورد انضباطی شود.حسن صادقی ( رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و مشاور امور کارگری وزیر صنعت، معدن و تجارت) در واکنش به این ابلاغیه گفت: در حوزه کارگری اختلاف کارگر و کارفرما تنها باید در چارچوب سازو‌کارهای پیش‌بینی شده در قانون کار حل شود.

 هنوز معوقات مزدی کارگران هپکو پرداخت نشده

محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در ارتباط با پرداخت مطالبات مزدی کارگران گفت: هنوز پرداخت معوقات  صورت نگرفته و برنامه‌ریزی‌های آن کماکان در حال انجام است.

 هنوز به وضعیت همکاران تعدیلی‌مان رسیدگی نشده است

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، صبح امروز در دومین روز از اعتراض خود خواستار لغو تعدیل ۲۰ همکار خود شدند.

 کارگران خواهان بازگشت آذرآب به دولت هستند

شورای اسلامی کار آذرآب مطرح کرد: بی‌ثباتی مدیریتی آذرآب سبب بی‌اعتمادی مشتریان، کاهش واگذاری کار به شرکت، کاهش رونق تولید، ناتوانی در پرداخت حقوق، کوچک شدن سفره کارگر و اعتراضات کارگری شده است.

 دولت هرچه سریعتر وضعیت کارگران هپکو و هفت‌تپه را روشن کند

علیرضا محجوب (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) گفت: هر چه سریعتر دولت وضعیت کارگران را روشن کند.

 نان گران شد

 اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، نرخ انواع نان با گندم یارانه‌ای از ابتدای مهر ۹۸ را اعلام کرد.

 سامانه واریز مشکل دارد

با ارسال پیامکی به سرپرستان خانوار دلیل عدم واریز یارانه شهریور ماه به حساب‌‌ها توضیح داده شد.

 تاخیر یک ساله در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال

حدود یک سال از برگزاری آخرین جلسه شورای عالی اشتغال می‌گذرد، اما به رغم اینکه لازم است هدف‌گذاری‌های تعیین شده در کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال به تصویب برسد، از تشکیل مجدد این شورا خبری نیست.

 ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار زن بیمه نیستند

 گرچه اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی را به صراحت، حق یک ‌یک افراد کشور می‌داند اما در بین این یک‌ یک شهروندان کشور، حدود ۲ میلیون زن مثل مینا و زهرا هستند که از این «حق»، نصیبشان فقط یک «هیچ» است

 روزگار تلخ داربست‌کارِ مریوانی در سلیمانیه

 در حال حاضر، حداقل ۷۰ درصد کارگران و استادکاران ساختمانیِ ساکنِ استان‌های مرزی، در کردستان عراق شاغل هستند؛ این آماری است که انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ارائه داده‌اند؛ در چنین شرایطی، ایمنی و سلامتی کارگرانی مثل محمد نجفی که با کار کردن روی بلندی یا در ساختمان‌های نیمه‌کاره، در معرض انواع خطرات و آسیب‌های جانی قرار دارند، موضوع بااهمیتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 ضرورت حل معضل نان

خدامراد صفایی (رئیس انجمن اسلامی کارگران خباز ایران و از فعالان صنفی قدیمی کارگران نانوایی‌ها) گفت: تنها نظارت مداوم است که می‌تواند به اوضاع «نان» سروسامان بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز