خبرگزاری کار ایران

پرداخت حق‌الکشف محیط بانان از سال۹۴ به تاخیر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۲۵

پرداخت حق‌الکشف محیط بانان از حدود ۴ سال پیش به تاخیر افتاده و هنوز به حساب محیط‌بانان مشمول دریافت آن، واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری از عدم پرداخت حق‌الکشف محیط‌بانان از ابتدای سال ۹۴ خبر می‌دهند.

این منابع با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از هر یک از متخلفان محیط زیست بابت تخلفی که انجام داده‌اند طبق قانون جریمه نقدی اخذ می‌کند و به خزانه دولت واریز می‌کند، در ادامه افزودند: ۷۰ درصد این جریمه به عنوان حق‌الکشف باید به کاشفین و مخبرین گارد سازمان حفاظت محیط زیست برگردانده شود که به آن حق‌الکشف می‌گویند اما از سال 94 پرداخت آن به تاخیر افتاده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی (فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست) در ارتباط با حق‌الکشف محیط‌بانان گفته است: متأسفانه حدود چهار سال است که حق‌الکشف محیط‌بانان پرداخت نشده اما باید به این موضوع اشاره کرد که محیط‌بانان عاشق کار خود هستند و نباید با پول و این گونه مقیاس‌ها ارزش کار آنان را پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه موضوع حق‌الکشف را به طور جد پیگیری می‌کنیم، افزود: امسال حدود ۱۴ میلیارد بودجه را روی کاغذ گرفته و منتظر تخصیص اعتبار هستیم و تا پایان سال حق‌الکشف‌های سال گذشته را پرداخت می‌کنیم.

محبت‌خانی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست توجه ویژه‌ای به محیط‌بانان دارد به طوری که امسال شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با بیمه قرارداد بسته و همه محیط‌بانان و خانواده‌هایشان بیمه جامع شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز