خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

هزینه تولید شغل در بخش تعاون کمتر از بخش‌های دیگر است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۱۰۶

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه‌های ایجاد شغل در یک تعاونی پایین تر از هزینه برای ایجاد اشتغال در بخش‌های دیگر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری در نشست هم اندیشی با تعاونگران استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور خاص است، گفت: معتقدیم در چند دهه اخیر بارها این مشکلات و هزینه‌های تحمیلی به کشور، به وجود آمده ولی مردم و مسئولان در کنار هم توانسته‌اند گردنه‌های سختی را که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیش می‌آید، بگذرانند.

او بر حمایت از تعاونی‌ها تاکید و بیان کرد: قطعا حمایت از تعاونی‌ها می‌‌تواند به یک اشتغال پایدار منطقه‌ای کمک کند و باعث رونق تولید شود، چرا که هزینه‌های ایجاد شغل در یک تعاونی پایین‌تر از هزینه برای ایجاد اشتغال در بخش‌های دیگر است.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: در همین راستا در دوره جدید سیاست‌هایی را در بخش تعاون دنبال کردیم و معتقدیم بخش تعاون نیازمند دو رویکرد جدی و جدید است یک شفافیت و دوم نوآوری.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دلیل بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی تعاونگران، نبود شفافیت و عدم نظارت مستمر اعضا در پی فعالیت‌های مدیران عامل و هیات مدیره است  که برای حل این مساله یک سامانه جامع هوشمند تعاون طراحی کرده‌ایم.

کبیری در ادامه با اشاره به این که این سامانه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مهیاست و در روز جهانی تعاون به صورت آزمایشی از این سامانه رونمایی شد، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس در بحث قوانین هستیم تا برای اولین بار در استانها اعضا تعاونی‌ها بتوانند به صورت هوشمند بر روی فعالیت مدیران عامل و هیات اجرا نظارت کنند تا مشکلات حل شود .

معاون امور تعاون وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: از توسعه و تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و خط اعتباری خوبی را از صندوق نوآوری شکوفایی برای تعاونی‌های دانش بنیان گرفته‌ایم.

کبیری ادامه داد: با تاسیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون به دنبال ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم تا با حمایت از آنها با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بخش تعاون یک بدنه تحصیل کرده، نخبه و کارآفرین را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز