خبرگزاری کار ایران

سلیمان پاک‌سرشت مطرح کرد؛

سعی کردیم فهرستی از چالش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را ریشه‌یابی کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۰۸

رئیس پیشین سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: برنامه توسعه شایستگی‌ها برای ما بسیار مهم بود و در راستای شایسته سالاری انتخاب مدیران کل را با فراخوان انجام خواهیم داد که مورد تایید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت (رئیس پیشین سازمان فنی و حرفه‌ای) در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ۶۸۹ روز قبل امانت ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای به من سپرده شد. در دوره چند ماهه در آغاز مسئولیت، به فهرستی از چالش‌ها رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله اولی که شناسایی کردیم، جامعه از ماموریت سازمان اطلاع کمی دارد، نظام مدیریت بی‌توجه است و مهارت آموزی قافیه را به اموزش عالی در کشور باخته است، تصریح کرد: وزیر محترم با طرح موضوع طرح مهارت افزایی از این نظر به ما بسیار کمک کرد. صداو سیما و خبرنگاران با ما همراه شدند تا این مشکل تا حدی حل شود. آخرین اتفاقی که در این مورد افتاد کسب رتبه پانزده جهانی در مسابقات کازان بود.

او ادامه داد: آمارهای سالیانه بالا رونده نفر-ساعت برای ما خیلی اهمیت داشت. پوشش طرح آموزش مهارت به دانش آموزان که شامل ۱۲۰ هزار نفر و سربازان که شامل ۱۲۷ هزارنفر بود بسیار اهمیت داشت و در این راستا گروه‌های آسیب پذیر و دانشجویان در دستور کار قرار گرفتند.

پاک‌سرشت تصریح کرد: سهم اندک ۱.۶ درصدی اعتبارات سازمان یکی دیگر از چالش‌ها بود که در مقابل سهم بیش از ۵۰ درصدی مشاغل نیازمند آموزش فنی و حرفه‌ای کم بود که تلاش کردیم آنرا باکمیسیون اجتماعی مجلس پیش ببریم. همچنین کنکوری شدن سنجش مهارت را به عنوان چالش شناسایی کردیم. با همکاری معاونت توسعه اشتغال نیازهای مهارتی ۳۱ استان این شناسایی محقق شد.

رییس پیشین سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد: آخرین اقدام تغییر لایحه هیئت امنایی کردن ادارات استانی سازمان فنی‌حرفه‌ای بود. این تحول مهمی بود که آنرا تقدیم وزیر کردیم تا در هیئت دولت مطرح شود.

پاک‌سرشت تصریح کرد: اجرای آموزشهای پروژه محور نیز بخش مهمی از چالش‌یابی‌ها بود. ما باور داشتیم که بخش خصوصی از حمایت کافی برخوردار نیست و باید حمایت های آموزشی از این بخش صورت بگیرد. برنامه توسعه شایستگی‌ها برای ما بسیار مهم بود و در راستای شایسته سالاری انتخاب مدیران کل را با فراخوان انجام خواهیم داد که مورد تایید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز