خبرگزاری کار ایران

توصیفیان‌پور:

در حوزه بازرسی کار کمبود نیروی انسانی وجود دارد/ ۸۰ ابلاغیه رفع نقص حادثه برای پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۸۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در جلسه هم‌اندیشی بازرسان کار استان، گفت: در حوزه بازرسی کار کمبود نیروی انسانی وجود دارد که که پیگیری لازم جهت کسب مجوز استخدامی از سوی وزارت متبوع صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، توصیفیان‌پور با بیان اینکه نظارت برحسن اجرای صحیح قانون کار و ضوابط و مقررات حفاظت فنی، مسئولیت مهم بازرسین کار استان است، گفت آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران، کارفرمایان و کلیه افرادی که در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث وخطرات ناشی از کار قراردارند و رسیدگی به حوادث ناشی از کار درکارگاههای مشمول و تجزیه وتحلیل این گونه موارد به منظور پیشگیری حوادث از وظایف بازرسان کار می باشد. 

وی در  زمینه ایمنی و بهداشت کار، گفت : از ابتدای سالجاری تعداد ۲۸۵۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان شامل  ۱۷۱۶ بازرسی ادواری و ۱۱۳۴ فقره بازرسی موردی از کارگاههای مشمول قانون کار استان انجام شده است. 

وی تصریح کرد در این مدت ۲۵۰۳ فقره ابلاغیه رفع نقص کارگاهی و ۸۰ مورد ابلاغیه رفع نقص حادثه برای پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه صادر شده است. 

توصیفیان‌پور ضمن تقدیر از زحمات و مشارکت بازرسان، گفت: برگزاری این جلسات برای هماهنگی و تبادل تجربیات در اجرای سیاستها، قوانین و مقررات و رفع مشکلات موجود مفید و ثمربخش خواهد بود. وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه بازرسی کار اعلام نمود که پیگیری لازم جهت کسب مجوز استخدامی از سوی وزارت متبوع صورت گرفنه و ابراز امیدواری نمود که با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جذب نیروی انسانی مشکلات این بخش کاهش یابد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان بر موارد حائز توجه و ضروری برای بازرسان کار از جمله اجرای تعهدات عملکردی بازرسی کار (بازرسی ادواری ، موردی و ...)، بازرسی‌های هدفدار مطابق برنامه زمانبندی ارسالی، پیگیری جهت معرفی مسولین ایمنی کارگاه‌های صنعتی، تولیدی، ساختمانی و . .. در راستای اجرای مدل خودبازرسی درون کارگاهی و تلاش در جهت فعال‌سازی کمیته‌های غیرفعال و نیمه فعال حفاظت فنی و بهداشت کار کارگاه‌ها و شرکت بازرسان کار در جلسات کمیته‌ها، شناسایی پیمانکاران فعال فاقد صلاحیت ایمنی در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی و ارشاد و راهنمایی آنها جهت اخذ صلاحیت ایمنی و برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان و همچنین دقت نظر در بازرسی و تنظیم گزارشات کارشناسی مشاغل سخت و زیان‌آور از لحاظ استحقاق یا عدم استحقاق متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور از مزایای قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور و راهنمایی و هدایت کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشاغل سخت و زیان‌آور جهت اصلاح و بهسازی محیط کار به منظور خروج از مشاغل سخت و زیان‌آور نوع الف و پیگیری جهت اجرای ماده ۸۷ قانون کار (تایید نقشه‌های ساختمانی کارگاه‌ها) تاکید داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز