خبرگزاری کار ایران

شرکت‌های فرانسوی شاخص برابری دستمزد بین زنان و مردان را لحاظ نکرده‌اند/ احتمال جریمه مالی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۳۷۴

موریل پنیکو (وزیر کار فرانسه) می‌گوید که ۱۷ درصد شرکت‌هایی که شاخص برابری دستمزد بین زنان و مردان را در میان کارکنان خود محاسبه کرده‌اند از استاندارد تعیین شده فاصله زیادی داشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، شاخص برابری دستمزد بین زنان و مردان براساس پنج معیار در شرکت‌های فرانسوی محاسبه می‌شود. ازجمله این معیارها می‌توان به تفاوت دستمزد زنان با مردان، تفاوت در افزایش دستمزد سالانه بین زنان و مردان، تفاوت بین زنان و مردان در زمینه ارتقای شغلی و افزایش دستمزد پس از مرخصی بعد از زایمان زنان اشاره کرد.

آن دسته از شرکت‌های فرانسوی که بیش از هزار کارمند دارند تا روز اول مارس برای محاسبه و انتشار شاخص برابری خود فرصت دارند. این در حالی است که ۹۹ درصد شرکت‌ها تاکنون شاخص خود را منتشر کرده‌اند.

از سوی دیگر شرکت‌هایی که بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ کارمند دارند تا روز اول سپتامبر برای اعلام شاخص برابری دستمزد خود فرصت داشتند. به گفته وزیر کار فرانسه ۶۸ درصد شرکت هایی که ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ کارمند دارند پیش از پایان مهلت تعیین شده شاخص برابری خود را اعلام کردند.

بنا به اعلام وزارت کار فرانسه از ۴۷۷۲ شرکتی که بیش از ۲۵۰ کارمند دارد ۱۷ درصد با استاندارد تعیین شده در زمینه برابری بین زن و مرد فاصله زیادی دارند.

بنا به قوانین فرانسه شرکت‌هایی که در زمینه برابری بین دستمزد زنان و مردان فاصله زیادی با استاندارد تعیین شده دارند باید یا ظرف سه سال شاخص خود را بهبود ببخشند و یا جریمه مالی پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز