خبرگزاری کار ایران

عدم پاسخگویی مقامات رسمی در ارتباط با ادعای بازداشت کارگران هپکو/ همه مقامات جلسه دارند!

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۴۰

تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای تماس با مقامات استان مرکزی در ارتباط با بازداشت کارگران معترض هپکو تاکنون بی‌نتیجه مانده است این درحالیست که منابع خبری از بازداشت حدود 25 کارگر خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع کارگران هپکو امروز (26 شهریور ماه) هم مقابل شرکت ادامه دارد. کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود و همچنین تعیین تکلیف سهامدار هستند؛ این درحالی‌ست که منابع خبری ایلنا از بازداشت حدود 25 کارگر این مجموعه پس از تجمع روز گذشته کارگران خبر می‌دهند.

با این وجود، پیگیری بازداشت کارگران و چندوچون آن از منابع رسمی به نتیجه نرسیده است. دادستان استان مرکزی در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر آمادگی صحبت با شما را ندارم.

تماس‌های خبرنگار ایلنا با استاندار مرکزی و معاون سیاسی این استانداری تا این لحظه، علیرغم بارها تماس تلفنی، به نتیجه نرسیده است و هر بار اعلام شده که مقامات استانی جلسه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در رابطه با بازداشت کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد.  

پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور اعلایی، مدیرکل حراست وزارت تعاون در اراک برگزار شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جلسه اظهار داشت: امسال تاکنون دو هزار و ۱۱۵ شکایت کارگری به مراجع حل اختلاف استان وارد شده است و برخی واحدهای استان به دلیل بی‌تدبیری‌های خصوصی‌سازی با مشکلات مواجه هستند.

در عین حال در این جلسه عنوان شد که شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی سفر خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از هدف‌های این سفر، مشکلات کارخانه هپکو باشد.

پیگیری‌های خبرنگار ایلنا در ارتباط با بازداشت کارگران هپکو و چندوچون آن، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز