خبرگزاری کار ایران

۲۱۹ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند/ ۴۸ بنگاه به بانک‌‌های عامل معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۰۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۴۸ بنگاه صنعتی و تولیدی در نقاط مختلف این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) وابسته به وزارت صمت، «محمدرضا حاجی‌پور» گفت: ۲۱۹ واحد تولیدی و صنعتی این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که در مراحل بررسی پرونده‌های موجود تا کنون ۴۸ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: این صنایع متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال هستند و علاوه بر این، ۸۰ تولیدکننده استان مرکزی نیز در نوبت دریافت تسهیلات رونق تولید به‌سر می‌برند که پرونده آن‌ها در کمیته تخصصی در دست بررسی است و به‌زودی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۲ واحد صنعتی استان مرکزی امسال بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

حاجی‌پور اظهار داشت: سهمیه تسهیلات این استان امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است که به‌زودی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و صنایع سنگین، متوسط و سبک می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات امسال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه و با نرخ بهره ۱۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و بر اساس تصمیم‌ های جدید، اختیار در حوزه تسهیلات به استان‌ها تفویض شده و اگر واحدی بیش از ‌سقف تعیین شده متقاضی تسهیلات باشد، پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی رقم مذکور منظور می‌ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسش‌نامه‌های تکمیلی اقدام کنند.

حاجی‌پور فزود: بیش از نیمی از صنایع استان مرکزی از سال ۹۵ تاکنون موفق به دریافت تسهیلات اقتصادی شده‌اند که ضمن حفظ اشتغال موجود، میزان قابل توجهی اشتغال جدید ایجاد شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز