خبرگزاری کار ایران

محجوب:

پس از شهادت امام حسین (ع) ده‌ها قیام به خون‌خواهی ایشان پا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۸۷

علیرضا محجوب، در مراسم عزاداری نیمه اول محرم، که در محل خانه کارگر برگزار شد، گفت: سیدبن طاووس به کاظمین و بغداد رفت تا کتاب مستندی درباره امام‌حسین(ع) بنویسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» با بیان اینکه سیدبن طاووس سال ۵۸۹ در حله متولد شده و سال ۶۶۴ در همین شهر وفات کرد، گفت: البته من در هیچ منبعی ندیدم این کتاب چه سالی نوشته شده است.

محجوب با تاکید بر اینکه شیعیان در مقتل‌خوانی همواره از این کتاب استفاده می‌کرده‌اند، گفت: امام حسین(ع) در مدینه بودند که معاویه درگذشت. عده‌ای مرگ معاویه را مخفی می‌کردند تا از مخالفان بیعت بگیرند. امام حسین(ع) را به قصر حاکم مدینه دعوت می‌کنند و گفته می‌شود می‌خواستند که اگر امام حسین(ع) از بیعت کردن خودداری کرد، گردن او را بزنند که ایشان از بیعت کردن سر باز می‌زنند.

وی افزود: ایشان را سوم شعبان سال ۶۰ دعوت می‌کنند، گفت‌وشنود مروان‌بن‌حکم با نزدیکانش در این کتاب به‌طور کامل آمده که تصمیم به کشتن امام حسین(ع) می‌گیرند.

دبیرکل خانه کارگر در پایان با اشاره به اینکه برخی امام حسین(ع) را در مکه ملاقات کرده و ایشان را از رفتن به کوفه بر حذر می‌دارند، تصریح کرد: عبدالله‌ بن‌زبیر و ابن‌عباس اصرار بر ماندن امام حسین(ع) در مکه دارند اما ایشان نمی‌پذیرند. امام حسین(ع) در پاسخ به یکی از صحابه فرمود که مگر نمی‌دانی بنی‌اسرائیل در فاصله کوتاه طلوع صبح تا طلوع آفتاب هفتاد پیامبر را کشتند اما بعد از آن طوری رفتار کردند که گویی کاری نکرده‌اند اما پروردگار در عذاب آنها شتاب نکرد. لذا گفته می‌شود که امام می‌دانسته به شهادت خواهد رسید.

محجوب با بیان اینکه داستان حسین داستان مظلومیت است، گفت: مظلومیت حسین موجب بقای دین شد.

وی با بیان اینکه تمام منابع اتفاق نظر دارند که یزید پس از شهادت امام حسین عمر کوتاهی داشت، گفت: به زحمت می‌توان منبعی را پیدا کرد که بگوید یزید تا سال 67 هجری قمری عمر کرد. 

دبیرکل خانه کارگر، گفت: پس از  شهادت امام حسین (ع) ده‌ها قیام به خون‌خواهی ایشان پا گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز