خبرگزاری کار ایران

اتباع خارجی دارای پروانه کار تابع مقررات تامین اجتماعی هستند/ مربیان و ورزشکاران خارجی شاغل در فدراسیون‌ها و اماکن ورزشی باید بیمه شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۴۴۶

بر اساس ماده (۵) قانون تامین اجتماعی آن دسته از اتباع خارجی که دارای پروانه کار هستند و به طور دائمی یا موقت در ایران اشتغال به کار دارند تابع مقررات این قانون خواهند بود.

به گزارش ایلنا، به استناد مواد (۱۲۰) تا (۱۲۹) قانون کار، اتباع‌ خارجی جهت اشتغال در ایران می بایست مجوز اشتغال دریافت کنند. بنابراین اتباع خارجی که در باشگاه‌های ورزشی ایران در مشاغل سرمربی، مربی، کمک مربی، ورزشکار و بازیکن و... فعالیت می‌کنند و در کشور خود بیمه پرداز نیستند، مشمول بیمه اجباری بوده و کارفرمایان مربوطه می بایست صورت مزد یا حقوق آنان و همچنین حق‌بیمه را با نرخ ۲۷ درصد به استثنای بیمه بیکاری در مهلت قانونی مقرر در ماده (۳۹) ق.ت.اجتماعی به سازمان ارسال و پرداخت کنند.

این گروه از اتباع خارجی بیمه شده به استثنای بیمه بیکاری، مشمول دریافت تمامی تعهدات قانونی مقرر در ماده (۳) قانون تامین اجتماعی خواهند بود.

برابر بند ((ب)) ماده (۵) قانون تامین اجتماعی، ورزشکاران خارجی که در کشور خود یا سایر کشورها بیمه باشند، چنانچه کشور آنها عضو مقاوله نامه شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار باشد کارفرما مکلف به تنظیم لیست و پرداخت حق بیمه مربوطه، بصورت مستقل از لیست سایر بیمه شدگان و صرفاً بر مبنای کسر ۳ درصد از حقوق و مزایای ماهانه پرداختی به آنان به عنوان حق بیمه حوادث ناشی از کار خواهد بود.

این گروه از اتباع خارجی در صورت پرداخت حق بیمه مزبور (۳%)، در مقابل حوادث ناشی از کار، تحت پوشش حمایت‌های خدمات درمانی تا زمان بهبود، غرامت دستمزد، غرامت نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی و کلی ناشی از کار و فوت در اثر حادثه ناشی از کار قرار خواهد گرفت.

چنانچه اتباع خارجی در مدت اشتغال در ایران در کشور خود یا سایر کشورها بیمه پرداز باشند و کشور آنها عضو مقاوله نامه شماره ۱۹ سازمان بین المللی کار نباشد، مشمول قانون تامین اجتماعی نبوده و سازمان تامین اجتماعی نیز تعهدی در ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به آنان ندارد.

گفتنی است، بخشنامه بیمه مربیان و ورزشکاران خارجی شاغل در ایران، سال ۱۳۹۶ صادر و به تمامی واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردیده است و شعب این سازمان در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به این گروه از مخاطبین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز