خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری مطرح کرد:

مبارزه با فساد در دستور کار وزارت تعاون/ سود و زیان شرکت‌هایِ مجموعه‌‌های حمایتی به مردم اعلام شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۹۸

وزیر تعاون امروز پنجشنبه وارد یزد شد و در نخستین برنامه از سفر یک‌روزه خود به دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد رفت.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا اظهار کرد: باید به‌صورت شفاف مشخص شود که نهادهای حمایتی چه میزان پرداختی دارند و معاملات و سود و زیان شرکت‌های حمایتی نیز به مردم اعلام شود تا این فاصله به وجود آمده بین دولت و مردم را کاهش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش دولت درباره برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره و گفت: همه دستگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم هر آنچه در اختیار دارند اعلام شود و مردم آگاهی لازم را داشته باشند. کشور در حال حاضر تحت فشارهای گوناگون است و نظام سلطه با طمع خود، همه تلاشش را علیه ملت و نظام به کار گرفته که تاکنون هم با شکست مواجه بوده است.

شریعتمداری ادامه داد: ملت ایران همواره ثابت کرده که هرگاه تحریمی تحمیل شده، با مقاومت، ایستادگی کرده و این موضوع، بار مسئولیت مسئولان را سنگین تر کرده است.

وی این دیدار با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از 7 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر مطلق در نظر گرفته شده، عنوان کرد: از سال های 92 تا 95 دریافتی خانواده‌ها به میزان 300 تا 500 درصد رشد داشته است.

شریعتمداری با اشاره به همکاری و تعامل همه‌جانبه سه قوه عنوان کرد: بیش از 42 میلیون نفر وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند و مجموعه تکفلی که در نهادهای حمایتی داریم، حدود 500 هزار خانوار است و همچنین زنان سرپرست خانوار نیز تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته‌اند.

وزیر تعاون با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت تعاون نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تعاونی‌های بسیاری در کشور فعالیت دارند که نیازها و تولیدات خرد و کوچک خانواده ها را تامین می‌کنند.

وی با اعتقاد بر توسعه تعاون گفت: این مسئله مهم را به جد دنبال می‌کنیم و تلاش داریم استارت آپ‌هایی را در حوزه تعاون شکل دهیم. تاکنون در ارتباط با مهارت‌آموزی، قدم‌های بسیار خوبی در کشور با همکاری دستگاه‌های مختلف، بخش‌خصوصی و خیران برداشته شده و این نهضت روز به روز افزایش می‌یابد. رونق تولید و اشتغال مولد در گرو همکاری تمام بخش‌ها، مشارکت همگانی و برگزاری دوره‌های مختلف مورد نیاز مهارت و کارآفرینی است که امیدواریم با تحقق آن اهداف نظام اسلامی محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۳ هزار تعاونی در گرایش‌ها و بخش‌های مختلف در سطح کشور فعالیت دارد که گسترش و حمایت از آنها بر حسب ضرورت در استان ها مدنظر است.

شریعتمداری تصریح کرد: رونق تولید و اشتغال و ایجاد زمینه برای فعالیت جوانان به همکاری تمام دستگاه‌ها و مشارکت بخش‌خصوصی و فعالان تولیدی و اقتصادی نیاز دارد و در این راستا گام‌های خوبی تاکنون برداشته شده است.

به گفته وی افزون بر ۵۰۰ هزار مددجو از خدمات بهزیستی در سطح کشور استفاده می‌کنند و تامین مسائل و مشکلات آنها همواره مدنظر بوده و همچنان خواهد بود.

شریعتمداری، مبارزه با فساد را در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و تصریح کرد: این امر با قوت ادامه دارد و مراتب به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. همبستگی و مقاومت مردم، تمام توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان را به شکست کشانده و باید این روحیه و همدلی همچنان در کشور ادامه یابد. راه برون‌رفت از مشکلات همان همدلی، هوشیاری و کار و تلاش و فعالیت مضاعف در حوزه‌های مختلف اقتصادی است که با همراهی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات ارزنده در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اشتغال در تعاونی ها اگر بر اساس برنامه ریزی باشد قطعا می توان مشکل اشتغال کشور را حل کرد.

«آیت الله محمدرضا ناصری» با بیان اینکه نظام آموزشی ما سیستم درستی ندارد و کارآفرین تربیت نمی‌کند ادامه داد: تشکیلات تعاونی باید به شکلی پیش برود که بر اساس استعدادیابی و ارائه طرح‌های مختلف آموزش‌هایی ارائه کند تا به اشتغالزایی و کارآفرینی منجر شود.

وی همچنین با اشاره به قدمت بالای صنعت نساجی در استان یزد تصریح کرد: مسئله پوشاک در کشور اگر به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، بخش عمده ای از اشتغال کشور را نیز حل خواهد کرد؛ ضمن اینکه می‌توان از طریق ایجاد شهرک‌های نساجی و پوشاک، با ارائه آموزش های لازم اشتغال عظیمی ایجاد کرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر خود به استان یزد به همراه استاندار، رئیس و مدیران کل عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از شرکت تعاونی دانش بنیان نوآوران بهینه کار یزد بازدید کرد.

شرکت تعاونی دانش بنیان نوآوران بهینه کار یزد با سرمایه گذاری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان، اشتغالزایی مستقیم 30 نفر، اشتغالزایی غیر مستقیم 240 نفر، دارای طرح توسعه با پیشرفت 60 درصد و سرمایه گذاری بیش از 3 میلیارد تومان، تاکنون 13 اختراع در این زمینه به ثبت رسانده و 4 اختراع تجاری سازی شده است، لازم به ذکر است اختراع شیرآلات نی دار برای اولین بار در این شرکت انجام شده و به تولید انبوه رسیده است.

گفتنی است وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان بافق، جاده بافق - رفسنجان به طول ۳۱ کیلومتر و همچنین جاده بافق - ساغند به طول ۶۴ کیلومتر را افتتاح و از سنگ آهن مرکزی بافق هم بازدید خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهر یزد هم ضمن افتتاح هتل بوم قلعه آریز از شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک کوثر یزد بازدید و در نشست اقتصاد مقاومتی حاضر می‌شود.

تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، بازدید از بافت تاریخی و حضور در مجلس عزاداری اباعبدالله‌الحسین از دیگر برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان یزد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز