خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران پیمانکاری:

تبعیض در صنعت نفت با عدم اجرای "طرح طبقه‌بندی" تشدید می‌شود/ به گوشی‌های همراه نمایندگان پیامک می‌فرستیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۱۹

پیمانکاری‌های نفت در انتظار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند؛ این کارگران می‌گویند باید دست به دامان نمایندگان مجلس شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری صنعت نفت، مدت‌هاست در انتظار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند؛ طرحی که اگر به درستی اجرا شود، دریافتی کارگران را تا چند صد هزار تومان افزایش می‌دهد.

 یکی از این کارگران که به عنوان نیروی پیمانکار در یک شرکت پتروشیمی کار می‌کند، در این رابطه می‌گوید: علیرغم وعده و وعیدها خبری از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران پیمانکاری صنعت نفت نیست. این درحالیست که طبق قانون، خیلی پیش‌تر از اینها باید طرح طبقه‌بندی در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرا می‌شد.

با توجه به بخشنامه شماره ۱۲۰۹۶ مورخ ۲/۹/۷۴ معاونت تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی و در اجرای ماده ۱ آئین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده (۴۹) قانون کار واحدهایی که از ۱/۴/۱۳۷۵ به بعد به حد نصاب ۵۰ نفر کارگر یا بیش از آن می‌رسند، مشمول اجرای طرح می‌شوند و زمان رسیدن به حد نصاب ۵۰ نفر کارگر، زمان شمول اجرای طرح است.

این کارگر می‌گوید: اسفند ماه سال گذشته، طرح طبقه بندی مشاغل و بهبود حقوق و مزایای کارکنان قراردادی و پیمانکار در پتروشیمی بندر امام اجرا شد و دریافتی کارگران این پتروشیمی بهبود یافت؛ اما سوال اینجاست که چرا باقی پتروشیمی‌ها، همین روند قانونی را طی نمی‌کنند؟!

کارگران پیمانکاری صنعت نفت می‌گویند: از همه کانال‌های ممکن، مطالبات خود را پیگیری کرده‌ایم؛ بارها نامه‌نگاری و رایزنی کرده‌ایم؛ حالا تنها راهی که برایمان مانده این است که دست به دامان نمایندگان مجلس شویم.

آنها از ارسال پیامک برای نمایندگان شهرهای مختلف خبر دادند و گفتند: با ارسال پیامک‌های جداگانه به گوشی‌های همراه نمایندگان، از آنها می‌خواهیم با ما و مطالبات قانونی ما همراه شوند.

در طول یک سال و چند ماه گذشته، اجرای «طرح طبقه‌بندی مشاغل» یکی از مهم‌ترین مطالبات کارگران پیمانکاری صنعت نفت در شرکت‌های حفاری، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها بوده است؛ این کارگران از اختلاف بسیارشدید میان دریافتی خود و دریافتی رسمی‌ها و قراردادی‌های نفت انتقاد دارند و این تفاوت را مصداق عینی تبعیض می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز