خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران هپکوی اراک مطرح کردند؛

تکلیف سهامداران را مشخص کنند/تابستان را با یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان گذراندیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۰۹

مشکل اصلی هپکو وضعیت نامشخص سهامداری این شرکت است که هنوز تعیین تکلیفی بابت آن صورت نگرفته است؛ تعیین مدیرهلدینگ و در نتیجه انتخاب هیئت مدیره پاسخ به مشکلات اصلی هپکوی اراک نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران هپکوی اراک نسبت به تصمیمات اخیر در خصوص این شرکت و عدم تعیین تکلیف وضعیت سهامداری آن انتقاداتی مطرح کرده و خواستار حل ریشه‌ای مشکلات هپکو شدند.

اخیراً در نشست مجمع نمایندگان و استاندار مرکزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرپرست سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران، مدیران عامل بانک ملی و کشاورزی، مدیران مپنا، مدیر قرارگاه خاتم الانبیا، معاونان وزارت اقتصاد، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل دادگستری استان مقرر شده است که مدیرهلدینگ هپکو بر اساس وکالت نامه ای که مالک کنونی این شرکت به سازمان خصوصی سازی داده است تا ۴۸ ساعت آینده  تعیین و مستقر شود و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت حقوق معوق کارگران و خرید مواد اولیه تولید به شرکت هپکو اراک پرداخت می‌شود. همچنین باقی مانده تسهیلات ۹۰۰ میلیارد ریالی شرکت هپکو اراک به مرور توسط بانک ملی ایران پرداخت شود.

به گفته آنان؛ مشکل اصلی هپکو وضعیت نامشخص سهامداری این شرکت است که هنوز تعیین تکلیفی بابت آن صورت نگرفته است؛ تعیین مدیرهلدینگ و در نتیجه انتخاب هیئت مدیره پاسخ به مشکلات اصلی هپکوی اراک نیست.  خواسته کارگران همواره تعیین وضعیت سهامداری هپکو و بازگشت آن به دولت بوده است.

کارگران هپکوی اراک می‌گویند: تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت آن هم در حالی که حدود ۱۲ میلیارد تومان از آن بابت پرداخت دستمزد پرسنل شرکت می‌رود، اگرچه مثبت است اما نمی‌تواند حل ریشه‌ای مسئله باشد. احتمال دارد یک سال دیگر دوباره هپکو به همین وضعیت کنونی دچار خواهد شد. چنانکه اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷  راهکارهای کوتاه‌مدت ارائه شد و مشکلات با شدت بیشتر بازگشت.

طبق اظهارات جمعی از کارگران؛ کارگران در تابستان امسال فقط دستمزد یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دریافت کردند که آن هم طی دو پرداخت صورت گرفت.

آنان می‌گویند: وقتی طبق اظهار شورای عالی کار سبد معیشت خانوار از مرز ۷ میلیون تومان نیز گذشته است، کارگران با این مقدار پول چطور باید  نیازهای خانواده را تامین کنند.

آنان تاکید کردند: ما خودمان بابت خاموش شدن چراغ هپکو و معوقات مزدی شاکی هستیم و از اینکه مدام به جای راهکار از سوی مسئولان، مسکن تزریق شد، خسته شده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز