خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب مطرح کرد:

امام حسین (ع) آنقدر بزرگ است که نیاز به روضه‌خوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۷۱

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: امام‌حسین(ع) آنقدر بزرگ است که نیاز به مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در سومین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خانه کارگر با اشاره به اینکه ابتدا مقتل‌خوانی بوده و اگر مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی و... هم بوده کنار مقتل‌خوانی اتفاق می‌افتاده، گفت: اولین مقتل که معتبرترین روایت از حادثه عاشورا هم هست حدود 120 سال بعد این واقعه توسط ابومخنف نوشته شده و اغلب مقتل‌های دیگر و تواریخ از جمله تاریخ طبری به این نوشته استناد کرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه بیشتر مقتل‌خوانی صورت می‌گرفته، عنوان کرد: حادثه عاشورا حادثه مهمی بوده که تاثیرات مهم داشته و اساس بنی‌امیه را از بین برده است. این حادثه نه تنها برای شیعیان که برای همه مسلمانان مهم بوده و اهل‌سنت نیز به آن اهمیت می‌داده‌اند.

محجوب ادامه داد: تا قبل از پررنگ شدن تفکرات وهابی عزاداری اهل‌سنت نیز برای امام‌حسین(ع) پررنگ بوده و این نشانه اهمیت واقعه کربلا و بزرگی امام‌حسین(ع) است.

دبیر کل خانه کارگر عنوان کرد: امام حسین(ع) آنقدر بزرگ است که نیاز به مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی ندارد.

او با بیان اینکه یک مبحث مهم که درباره قیام عاشورا وجود دارد این است که آیا امام‌حسین (ع) برای بدست‌آوردن حکومت قیام کرد یا برای شهادت، گفت: قاطبه مورخان و اندیشمندان شیعه بر این نظرند که قیام امام‌حسین(ع) برای شهادت بود، نه چیز دیگر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز