خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری اردستان ۳ ماه مزد طلبکارند/ سرپرست شهرداری: دچار کمبود منابع مالی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۷۱۴

به دلیل آنچه که کاهش درآمد شهرداری اردستان عنوان می‌شود، کارگران این مجموعه دست‌کم سه ماه معوقات مزدی طلبکارند. سرپرست شهرداری اردستان با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری این شهر، کمبود منابع مالی را دلیل به تاخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران شهرداری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، «داوود احمدی» عصر روز گذشته (یکشنبه ۹ شهریور ماه) در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری اردستان دچار کمبود منابع مالی است و نبود درآمد کافی و وجود مطالبات موجب شده تا شهرداری نتواند ۱۲ میلیارد ریال، برابر سه ماه دستمزد کارگران و کارکنان شاغل در مجموعه خود را بپردازد، در ادامه افزود: کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن  سه ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما با صبوری و نجابت خود، همچنان در حال انجام خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گفته وی؛ شهرداری اردستان ۴۱ میلیارد ریال به نیروی کار خود و پیمانکاران بدهکار است که در تلاش هستیم با تامین منابع مالی  بخشی از آن را تا اول مهر سال‌جاری پرداخت کنیم.

او با بیان اینکه شهرداری در مجموع ۳۰ میلیارد ریال عوارض نوسازی طلب دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به دستگاه‌های اداری بوده که پیگیر وصول آن هستیم، در ادامه افزود: بیشترین درآمد سال‌جاری شهرداری از محل صدور پروانه ساخت و ساز و جرایم بدست آمده است. در عین حال ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها به شهرداری اختصاص داده شده اما هنوز وصول نشده است.

وی اضافه کرد: بودجه مصوب امسال شهرداری اردستان ۱۱۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۴۰ درصد آن محقق و از سه میلیارد ریال بودجه فرهنگی نیز ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

احمدی همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح ممیزی املاک بیان کرد: تلاش شده تا طرح الکترونیکی کردن امور و حذف کاغذ در شهرداری عملیاتی شود تا مراجعه‌های مردمی کاهش یابد.

وی در ادامه درباره بحث‌های عمرانی شهر اردستان نیز عنوان کرد: کار لکه‌گیری معابر و آسفالت بافت فرسوده اردستان با ۲۰۰ تُن قیر یارانه‌ای آغاز شده است که در نهایت چهار هزار مترمربع آسفالت معابر با تخصیص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می‌شود.

سرپرست شهرداری اردستان همچنین با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۲۰ برنامه برای مهرماه تدوین شده است تا چهره شهر برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه، زیبا و شاداب باشد.

احمدی در باره راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد کشتارگاه مشترک نیز یادآور شد: با توافق صورت گرفته قرار شد تا ۶۰ درصد از سه میلیارد ریال اعتبار موردنیاز این کار را شهرداری اردستان و ۴۰ درصد دیگر را شهرداری زواره تامین کند که امید می‌رود در آینده نزدیک عملیاتی شود.

گفتنی است در روزهای گذشته کارگران مجموعه شهرداری اردستان در اعتراض به معوقات مزدی مقابل ساختمان شهرداری دست به اعتراض صنفی زده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز