خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی مطرح کرد:

امام حسین(ع) به گریه نیاز ندارد/ از واقعیت‌های جامعه بی‌طبقه و توحیدی فاصله گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۵۸

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: از واقعیت‌های جامعه بی‌طبقه و توحیدی فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در دومین شب مراسم عزاداری ماه محرم که در محل خانه کارگر برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) به گریه نیاز ندارد، گفت: ما امروز برای حل مشکلات جاری خود و پیروی از مشی و منش آن امام عزیز نیاز داریم. امام حسین(ع) مقابل دنیاطلبی ایستاد و مقابل بدعت‌ها مقاومت کرد. ایشان مقابل اندیشه‌های حکام ایستادند.

وی افزود: آثار قیام امام حسین (ع) در هندوستان عیان شد؛ جایی که گاندی رهبر قیام هندوها و مسلمانان علیه انگلستان گفت که مشی و منش امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار داده است. نهضت امام حسین (ع) را باید در تمام ابعاد آن تدوین کنیم. برای این کار ابتدا باید امام حسین (ع) را بشناسیم نه اینکه صرفا برایش گریه کنیم. مسلمانان بهتر از سایر مذاهب می‌توانند از امام حسین (ع) درس بگیرند. متاسفانه ما برای حل مشکلات جاری خود از راه و روش آن امام دور شدیم . ما از واقعیت‌های جامعه توحیدی و بی‌طبقه که آن امام حسین (ع) در پی آن بود فاصله گرفتیم.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه تشکل‌های کارگری باید قیام امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: آنها باید ابتدا در علل قیام امام حسین (ع) ریز شوند و آن را مورد بررسی جزء به جزء قرار دهند. هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بسیار مهم است چراکه ایشان به خیلی از مواهب دنیوی پشت پا زدند و در مسیری حرکت کردند که سرنوشت خود را می‌دانستند. امام حسین (ع) در طول مبارزه خود درس‌های مختلفی را به ما یاد دادند؛ درس‌هایی مانند نحوه مذاکره و... که تشکل‌های کارگری و همگی ما باید نحوه مذاکره را از امام حسین(ع) بیاموزیم .

وی در پایان با بیان اینکه مسایلی که آن زمان وجود داشت و به قیام امام حسین(ع) منجر شد امروز هم کم و بیش در مسایل سیاسی ما وجود دارد، گفت: چه خوب می‌شود اسلام‌شناسان با استناد به مسایل سیاسی روز قیام امام حسین(ع) را مورد تحلیل قرار دهند چراکه علل آن هنوز برای ما تازگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز