خبرگزاری کار ایران

کارگران کنتورسازی ایران به استانداری مراجعه کردند/ چرا تولید در کارخانه آغاز نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۰۲

جمعی از کارگران کارخانه «کنتورسازی» قزوین در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه، صبح امروز به استانداری مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران واقع در شهرصنعتی قزوین با مراجعه به استانداری به ادامه بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

یکی از کارگران با بیان اینکه از اول مرداد ماه سال جاری بعد از ممنوعیت ورود حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه کنتورسازی ایران به کارخانه؛ علارغم اینکه دادستان قزوین مجوز ورود دوباره کارگران به کارخانه را صادر کرد؛ اما همچنان بلاتکلیفیم، افزود: دادستان قزوین بعد از چند روز که کارفرما برای ورود کارگران به محل کارشان ایجاد کرده بود، درهای کارخانه را به روی کارگران باز کرد.

او با بیان اینکه کارگران در مرحله نخست به دنبال از سر گیری فعالیت کارخانه هستند، در ادامه افزود: شرایط تولیدی در  کارخانه کنتورسازی فراهم است و از اینکه چرا هیچ تولیدی در کارخانه آغاز نمی‌شود و چرا کارفرما سعی در تعطیلی کارخانه دارد، باخبر نیستیم.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، در کارخانه کنتورسازی ایران حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند اما طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حدود ۲۰۰ کارگر کاهش یافته است.

این کارگر با بیان اینکه بخش اصلی مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای می‌شود، افزود: از سال ۹۵ تاکنون حدود ۲۵ ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم و پرداخت حق بیمه‌هایمان با مشکل جدی مواجه است.

طبق ادعای این کارگر کنتورسازی، آنها بارها برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات خود به مسئولان مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز