خبرگزاری کار ایران

خاتمه اعتراض کارگران «قرق‌بان» بیکار شده شرکت جنگل شفارود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۲۴

اعتراض چند روزه کارگران قرق‌بان شرکت جنگل شفارود، بدون هیچ نتیجه‌ای خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز شنبه (دوم شهریور) ۲۷۰ کارگر بیکار شده قرق‌بان شرکت جنگل شفارود در استان گیلان به اعتراض هفت روزه خود خاتمه دادند.

به گفته یکی از کارگران، کارفرما به اعتراضِ کارگران قرق‌بان شرکت جنگل شفارود توجهی نکرد و مسئولان استانی و شهرستانی نیز جزء وعده‌، حمایت دیگری نکردند.

این کارگران که شمار آنها حدود ۲۷۰ نفر برآورد می‌شود؛ ازجمله نیروهای پرسابقه شاغل در شرکت جنگل شفارود هستند که به صورت مستمر در حفاظت از جنگل‌های مناطق تالش، رضوانشهر و ما سال فعالیت داشته‌اند.

آنها از روز جمعه ۲۵ مرداد ماه تا روز ۲ شهریور ماه در اعتراض به بیکاری زودهنگام در مقابل شرکت جنگل شفارود تجمع کردند تا شاید شغل از دست رفته خود را بازیابند.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مهم‌ترین خواسته آنها بازگشت به کار و پرداخت معوقات مزدی ۶ تا ۸ ماهه بود که تا این لحظه محقق نشده است.

به گفته این کارگر، همزمان با تاریخ اتمام قرارداد کاری ۲۷۰ نفر از آنها در شرکت جنگل شفارود، به ۴۰ نفر از کارگران قدیمی شاغل در شرکت به جای بازنشسته شدن پیشنهاد بازخریدی«خرید خدمت» داده شده است.

طبق اظهارات این کارگر، هریک از همکاران بیکار شده دست‌کم ۸ تا ۱۲ میلیون تومان از کارفرما بابت ۶ تا ۸ ماه معوقات مزدی طلب دارند.

این کارگران همچنین مدعی شدند به صورت میانگین سابقه هرکدام از کارگران بیکار شده ۱۵ تا ۲۰ سال است که در زمان اشتغال از قرارداد کار معتبر برخوردار نبوده‌اند.

آنها در ادامه درباره سرنوشت خود و دیگر همکارانشان گفتند: هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای   کارگران بیکار شده شرکت جنگل شفارود در اداره کار شهرستان به دلیل بدهی‌های بیمه‌ای کارفرما فراهم نشده و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدمالی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه با ۵ سر عائله دچار مشکلات زیادی هستم، افزود: از مجموع سه فرزندانم یکی دانش‌آموز، دیگری پیش‌دانشگاهی و فرزند بزرگم دانشجو است. حال نمی‌دانم جدا از مخارج تحصیلی برای تامین مایحتاج روزانه آنها چه باید بکنم.

به گفته این کارگر، بی‌توجهی مسئولان و ادارات کار به ویژه مسئولان اداره منابع طبیعی به وضعیت کارگران قرق‌بان که سال‌ها در جنگل‌های گیلان مسئولیت حفاظت از جنگل را برعهده داشته‌اند و کارگران شاغل در بخش‌های دیگر شرکت جنگل شفارود که مشکلات صنفی متعددی دارند، باعث ناامیدی کارگران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز