خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب مطرح کرد؛

گاهی مداحان مطالب نادرستی را از زبان امام حسین(ع) بیان می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۰۲۵

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی مداحان در سوگواری‌ها مطالب نادرستی را از زبان امام حسین(ع) بیان می‌کنند و این مسئله درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که به میزبانی خانه کارگر برگزار شد،‌ اظهار داشت: آیه 23 سوره احزاب توسط امام حسین (ع) بارها در باب کسانی که شهید شدند تلاوت شده است. این آیه وعده می‌دهد حال کسانی که منتظر شهادت هستند. امام حسین(ع) می‌دانست که باید منتظر شهادت باشد. شهادت ایشان ناظر بر این مسئله است.

وی افزود: شهید بهشتی نیز در یکی از سخنرانی‌هایشان با همین آیه شروع کرده‌اند. آیه‌ای که بر روح تلاشگران و جهادگران راه خدا سلام می‌فرستد.

محجوب با اشاره به وجود دو تحلیل در باب نهضت امام حسین (ع) گفت: برخی ‌می‌گویند به قصد شهادت و برخی به قصد تشکیل حکومت اسلامی. ابن‌خلدون در کتاب مقدمه تحلیلی دارد که برخی مورخان و نویسندگان داخلی مثل آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی معتقدند امامحسین (ع) به قصد تشکیل حکومت اسلامی راهی کوفه شد. براساس این عقیده شهادت افتخار است؛ نه هدف.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بسیاری از محققان از قدیم و جدید عکس این را اعتقاد دارند. همچنین ابو‌مخنّف کتابی نوشته که حدود 120 سال فاصله با واقعه عاشورا دارد. همین مقتل هم امروز اصل آن در دست نیست.

وی افزود: بخش‌هایی از این کتاب در تاریخ طبری آمده است. مستندترین مقتلی که نوشته شده توسط سید ابن طاووس است که مورد نظر شیعه است.

محجوب با اشاره به اینکه در تمامی مقاتل امام حسین(ع) یارانش را به شهادت فرا می‌خوانده، اظهار داشت: دکتر شریعتی نیز معتقد بود امام(ع) از ابتدا برای شهادت حرکت کرده بود. گاهی مداحان در سوگواری‌ها مطالب نادرستی را از زبان امام حسین(ع) بیان می‌کنند و این مسئله درست نیست. نیاز نیست ما مطالبی غیر واقعی برای ایشان بسازیم. شخصیت ایشان به اندازه کافی بزرگ است.

مححوب در پایان خاطرنشان کرد: امروز به روز مسلم ابن عقیل شهرت دارد اما مسلم بن عقیل تنها سفیر امام‌حسین(ع) نبود و تنها کسی نبود که پیش از روز عاشورا شهید شد. امام(ع) سفرای متعددی داشت و در منابع ۱۴ نفر را نام برده‌اند. چهار نفر از آنان با مسلم ابن عقیل شهید شدند. همه این شهیدان نیز به دستور ابن زیاد از بالای برج به پایین افکنده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز