خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه سومین جشنواره ورزشی کارگران، مطرح شد:

خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است/حال شاخص‌های اجتماعی خوب نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۹۹

افتتاحیه سومین جشنواره رفاهی، تفریحی، ورزشی و خانوادگی کارگران کشور با سخرانی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، مقام‌های اداره کل امور ورزشی این وزاراخانه و مقام‌های استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جشنواره رفاهی، تفریحی، ورزشی و خانوادگی کارگران کشور در اقامتگاه فرهنگی و ورزشی کارگران کشور واقع در سنگاچینِ بند انزلی در حال برگزاری است.

در افتتاحیه این جشنواره ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، سخنرانی کرد.

وی که حامل پیام محمد شریعتمداری به این جشنواره بود، گفت: تلاش کردیم برنامه‌های متنوعی را در این جشنواره بگنجانیم. محور تمام این برنامه‌ها خانواده است. در شرایط فعلی، اوضاع خانواده‌ها به شدت تحت تاثیر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

صادقی فر، افزود: از این رو در برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌ایم که خانواده‌های کارگری را به دورهم جمع کنیم. در این جشنواره خانواده‌ها دور هم در فضایی فرهنگی و مناسب زیست جمعی را تجربه و ورزش می‌کنند تا به نشاط دست یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار با بیان اینکه حال شاخص‌های اجتماعی خوب نیست، گفت: خشونت در محیط کار بیشتر از خشونت در جامعه است. اعتیاد، طلاق و آسیب‌های دیگر افزایش یافته و سلامت روان خانواده‌ها را تهدید می‌کنند.

وی افزود: راه مقابله با این آسیب‌ها کنار هم بودن و لذت بردن است. تنها نباید سرپرست خانواده تفریح کند؛ بلکه تمام اعضای خانواده باید از این فرصت بهره مند شوند.

علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به عنوان دیگر سخنران مراسم افتتاحیه، گفت: کارگران و خانواده‌های آنها ۵۰ درصد از جمعیت استان گیلان را تشکیل می‌دهند.

وی افزد: در ۷ شهرستان این استان، ۹ مجموعه ورزشی داریم. از این ظرفیت بهره گرفته‌ایم و تاکنون ۲۱ تیم کارگری را به مسابقه‌های ملی اعزام کرده‌ایم.

در ادامه حیدری، مدیرکل امور ورزشی وزارت کار با ذکر اینکه کارگران و خانواده‌های آنها باید برای بهره‌مندی از امکانات ورزشی و تفریحی از وزارت کار مطالبه‌گری کنند، گفت: آقای شریعتمداری دستور داده‌اند که امکانات لازم را برای ورزش و تفریح کارگران و خانواده‌های آنها مهیا کنیم. از این رو در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌ایم.

تنهایی، معاون استاندار گیلان هم گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای چند روز هم که شده خانواده‌های کارگری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: امیدوارم که توانسته باشیم کوچکترین قدمی برای خانواده‌هایی که در اینجا مهمان ما هستند برداشته باشیم.

معاون استاندار گیلان با اشاره به فاصله هزینه‌های زندگی با حداقل دستمزد، گفت: دولت تلاش کرده تا دستمزد کارگران به اندازه‌ای باشد که گوشه‌ای از مشکلات آنها حل شود اما از شرایط خبر داریم و مشکلات را می‌دانیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز