خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر تعاون به سومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۰۵

پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران توسط ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه قرائت شد.

به گزارش ایلنا، متن پیام به این قرار  است: امروز ایران اسلامی ما، جامعه ای پویا، پیشرو، کمال گرا و ملت فرهیخته ای است که با عزت، آبرومندی، ایثار، دور اندیشی و بینش عمیق و فهم بالای خود، در صدد است تا با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی خود، با نشاط مضاعف و امید روز افزون، مسیر توسعه را  با امید به خلق فردایی بهتر طی نماید.

بی شک، ورزش به مثابه پدیده اجتماعی جهان شمول، در پویایی و تقویت سرمایه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی، امروزه به نحو شایسته ای مورد اهمیت قرار گرفته است. این مهم  با اهتمام به کارکردهای مثبت آن میسر شده، منجر به تربیت نیروی انسانی سالم، تقویت سرمایه های اجتماعی، ارتقاء سطح مشارکت پذیری و کمک به بهبود دورنمای نشاط جمعی و افزایش بهره وری سرمایه های انسانی می شود. قاعدتاًکاربست هوشمندانه این مهم بویژه در تلطیف محیط خشک و گاهاً پر استرس کار و تلاش در چارچوب نظامات" کسب رزق حلال" بیش از پیش ضروری و بایسته است. یکی از راهکارهای یقینی برای افزایش بهره وری نیروی انسانی، راهکار ورزش است. سلامتی نیروی انسانی در افزایش بهره وری بسیار حائز اهمیت است. در مقوله بهره وری هیج موضوعی با اهمیت تر نیروی  انسانی نیست و ورزش از عواملی است که تحقق و استمرار آن را تضمین می نماید.
در ادامه این پیام آمده است :  بنابراین انتظار به حق آن است که با توجه به آثار و برکات ارزرشمند امر ورزش و تفریحات سالم ، نهادها و سازمانهای متولی امر، مخصوصاً شرکای اجتماعی ما مبتنی بر همان اصل بنیادین " سه جانبه گرایی" کما فی السابق و بیش از پیش نسبت به توسعه زیرساخت ها و فراهم سازی امکانات در خور شان و منزلت شما خانواده های سربازان اقتصاد مقاومتی، ما را یاری رسانند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،جهت تحقق بخشی به تکالیف و تعهدات قانونی محوله و هدایت عالمانه چالش های سازمانی و فراسازمانی و بعنوان اجتماعی ترین نهاد حاکمیتی کشور، در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و حسب تکالیف قانونی خود، متولی نهادینه سازی ورزشهای همگانی در جامعه محترم کار و تلاش و در بین طیف های مختلف مخاطبان خود از طریق اجرای برنامه های متنوع است و این برنامه ای که شما عزیزان، خواهران، برادران و فرزندان من، در آن شرف حضور دارید سومین جشنواره رفاهی تفریحی  و ورزشی خانوادگی کارگران می باشد که در همین راستا تمهید و تدبیر شده است که  لازم می دانم به طور ویژه از حضور افتخارآفرین شما خانواده های محترم صمیمانه قدردانی نمایم.

توسعه ورزش همگانی برای سلامتی و نشاط جامعه کار و تولید، همواره  مورد  تاکید  اینجانب بوده  و خواهد بود.معتقدم وقتی درجه‌های نشاط اجتماعی بالا رفت، وفاق، تعلق اجتماعی، رضایت از زندگی،‌ همبستگی، تعاملات اجتماعی و سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه هم بالا می‌رود و در آن سوی گود، میزان آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ریز و درشت جسمی، روحی و ... پایین می‌آید.اگر ورزش در جامعه همگانی شود مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی یا پر کردن اوقات فراغت به صورت پربار یا برقراری روابط عاطفی بین افراد میسر خواهد شد.اگر به این مقوله توجه شود به یقین خیلی از هزینه‌ ها کاهش پیدا خواهد کرد چرا که بیماریها کمتر می ‌شود.موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد خواهد شد.

جا دارد از دست اندرکاران امر، همکاران محترم در معاونت فرهنگی و اجتماعی، که این فرصت ارزشمند را برای شما عزیزانم فراهم ساخته اند سپاسگزاری نمایم. امیدوارم  به این بهانه شاهد شادابی، طراوت و موفقیت های بیش از پیش شما جامعه با عزت کار و تولید کشور باشیم. انتظار دارد نسبت به فراهم سازی زمینه های استفاده بهینه جامعه کارگری از امکانات ورزشی و تفریحی در راستای بسط عدالت اجتماعی؛ اهتمام لازم نسبت به تقویت برنامه های آموزشی ورزش کارگری بویژه از طریق تهیه و تنظیم تقویم ورزشی جامع در این خصوص؛ اتخاذ ساز و کارهای مناسب در خصوص گسترش و غنی سازی ورزش علی الخصوص بانوان کارگری؛  احصاء  مسایل ورزش جامعه کارگری و برنامه ریزی جهت رفع و رجوع آن در اسرع وقت بیش از پیش اهتمام نمایید.

مایل بودم از نزدیک شاهد  برنامه های مختلف شما فرزندانم باشم اما به دلیل کثرت مشغله عذر عدم حضور اینجانب را حتماً خواهید پذیرفت. در پایان از درگاه خداوند منان، برای تک تک شما عزیزانم سلامتی روزافزون مسالت دارم. بنابراین:آینده ای بهتر حق ماست و بایستی از امروز وارد عمل شویم و با بهبود وضعیت تحرک خود و اعضای خانواده، گامی موثر در این راه برداریم

سومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران سراسر کشور از امشب با برپایی مراسم افتتاحیه در سالن اجتماعات مجموعه اقامتی کارگران سنگاچین بندر انزلی آغاز شد و تا 9 شهریور ادامه خواهد داشت. 

پیام وزیر تعاون به سومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز