خبرگزاری کار ایران

محمدحسن زدا خبر داد:

انجام ۵۰ میلیون عملیات بیمه‌ای توسط کارگزاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۹۷

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کارگزاری‌ها از ارکان این سازمان هستند، گفت: این بخش سالانه ۵۰ میلیون عملیات بیمه‌ای انجام می‌دهد.

 به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا در همایش کارگزاری‌های رسمی این سازمان گفت: کارگزاری‌های تامین اجتماعی چهار هزار کارمند دارند و به مخاطبان خدمت رسانی می‌کنند. موفقیت آنها به توفیق سازمان می‌انجامد. فعالیت‌های میدانی و بازرسی‌ها ظرفیت های خوبی برای عملکرد کارگزاری‌ها هستند که باید آنها را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

او اظهار داشت: تفکر حاکم در سازمان تامین اجتماعی نسبت به کارگزاری‌ها این است که آنها باید تقویت شوند. اقتصادی باشند و با بخش‌های مختلف سازمان ارتباط مطلوب داشته باشند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال جاری ۱۲۲ هزار میلیارد تومان است و بودجه دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: این ارقام جایگاه سازمان تامین اجتماعی را در کشور نشان می‌دهد و همچنین بیانگر گردش مالی عظیم این سازمان است.

او هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی را ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۶۵۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش بیمه بیکاری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کند.

زدا گفت: این سازمان از طریق ۷۰ هزار نیروی انسانی ، ۵۵۰ شعبه، ۳۵۰کارگزای، ۲۰۰ شعبه اقماری و حدود ۴۵۰ مرکز درمانی به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمات ارائه می‌کند.

او با اشاره به لزوم توجه به محیط اجتماعی و کسب و کار در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت:  تفکر حاکم بر  بخش فناوری های نوین این سازمان بازنگری می‌شود . از تفکر شعبه محور به سوی سرویس محور حرکت خواهیم کرد.

زدا تصریح کرد: خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی را به جدیت پیگیری می‌کنیم و تحولات اساسی در این بخش انجام خواهیم داد.

شناسایی راهکار‌های جدید خدمت‌رسانی

همچنین در این همایش عضو و نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کارگزاری‌های تامین اجتماعی حلقه واصل میان مخاطبان و این سازمان هستند، گفت: تسهیل گری دسترسی به خدمات از دیگر دلایل ایجاد کارگزاری‌ها هستند.

علی حیدری افزود: همانطور که باید ساختار سازمان را متناسب با شرایط امروز جامعه ایجاد کنیم، کارگزاری‌های این سازمان نیز باید با این شرایط خود را متناسب کنند. آنها باید احساس هم سرنوشتی با سازمان داشته باشند. دنبال راهکار‌ها و ظرفیت‌های جدید در انجام فعالیت‌ها و خدمت رسانی بروند.

او با بیان اینکه تجربه ایجاد کارگزاری‌های تامین اجتماعی در سازمان و کشور جدید بود، گفت: کارگزاری‌ها در تامین منابع و وصول حق بیمه نقش مهمی دارند و می‌توانند به سازمان تامین اجتماعی کمک کنند.

حیدری با اشاره به اینکه کارگزاری‌های تامین اجتماعی دارای نیرو‌های با تجربه و متخصص هستند، تاکید کرد: کارگزاری‌ها سرمایه سازمان هستند و فرصت هایی برای احصا مشکلات در اختیار دارند.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: ساختار این سازمان متناسب با تحولات در جامعه از نظر بازار کار، جمعیت و فناوری‌های نوین باید تغییر کند و قانون تامین اجتماعی و ساختار آن دارای قدمت زیادی است و توجه به تغییر و ایجاد ساختار متناسب با آنها ضروری است.

 حیدری افزود: تعداد بیمه شدگان و ترکیب آنها و نوع کارگاه، مشاغل جدید و استارت اپ‌ها دچار تغییر شده است از این رو باید قوانین این سازمان متناسب با این شرایط بازنگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز