خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در کرمان/ صد کفش و کلاه ایمنی به کارگران ساختمانی استان اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۹۰

اسماعیلی از کاهش حوادث کار در استان کرمان خبر داد و گفت: ایمنی یکی از عوامل مهم در بهره‌وری تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تخصصی مسئولین ایمنی، بازرسان کار و روسای بازرسی کار یازده استان در استان کرمان برگزار شد؛ موضوع اصلی این نشست، ایمنی با تاکید بر اهمیت ایمنی در  معادن زیرزمینی بود.

 رضا اسماعیلی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان) در رابطه با نتایج نشست گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از استان‌های مختلف با این هدف که با ارتقای سطح آموزش مسئولین امینی و بازرسین کار بتوانیم از حوادث ناشی کار  به خصوص در بخش معادن جلوگیری کنیم، در این نشست شرکت کردند.

اسماعیلی افزود: ۵۰۰ معدن زیرزمینی و روزمینی در کشور وجود دارد که ۵۰۰ عدد از آنها در کرمان قرار دارند؛ بحث ایمنی معادن بحث حساسی است؛ تولید در این بخش باید با بهترین کفیت و کمترین قیمت انجام شود؛ یکی از آیتم‌ها «ایمنی» است که هزینه‌ها را بالا می‌برد؛ لذا هرچه در بحث ایمنی معادن فعال شویم و نظارت و اجرای قانون را بیشتر کنیم، در کاهش هزینه‌های تولید و بهره‌وری کارگران و کاهش قیمت تمام شده تاثیر دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کار؛ صیانت از نیروی کار است که مهمترین مولفه در این صیانت، رعایت ایمنی و حفظ سلامتی کارگران است، ادامه داد: معادن از ارکان اصلی اقتصاد هستند و صادرات محصولات معدنی می‌تواند به توسعه ‌همه‌جانبه‌ی اقتصادی و کاستن وابستگی به نفت منجر شود؛ بنابراین توسعه معادن می‌تواند به بهره‌وری اقتصاد، کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در رابطه با بحث ایمنی در استان کرمان گفت: ایمنی معادن در کرمان در سال ۹۷، بهبود یافته و نرخ حوادث کار  ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است؛ در عین حال در حال تلاش برای کاستن هرچه بیشتر از نرخ حوادث کار هستیم.

اهمیت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی

وی با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌هایی که بیشترین حوادث را دارد، کارگاه‌های ساختمانی است و از آنجا که کارگران ساختمانی معمولاً متولی و کارفرمای خاصی ندارند، گفت: در اداره کار استان کرمان در تلاشیم با هکاری انجمن‌ها و نهادهای ذیربط مثل نظام مهندسی و انجمن صنفی کارگران ساختمانی، در زمینه ایمنی کارگران ساختمانی، اقدامات مثبت و موثر انجام دهیم.  

او از طرحی به نام «اهدای لوازم ایمنی به کارگران ساختمانی» نام می‌برد که با مشارکت معین‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان انجام شده و در آن، تا امروز صد جفت کفش و کلاه ایمنی به کارگران ساختمانی اهدا شده است.

اسماعیلی ابراز امیدواری می‌کند که این طرح بتواند در آینده‌ای نزدیک گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز