خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

واگذاری واحدهای خالی مسکن مهر به بازنشستگان، یک راهکار تسکینی موقت است/ فکری به حالِ خانه‌دار شدنِ کارگران بازنشسته کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۸۱

مهدی مجیدی با تاکید بر اینکه در کوتاه‌مدت واگذاری واحدهای خالی مسکن مهر به بازنشستگان، راهکار مناسبی است، گفت: در درازمدت باید فکری به حالِ «خانه‌دار شدن» بازنشستگان کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) امروز ششم شهریور ماه، از طرحی سخن گفته است که قرار است راه‌حلی برای معضلِ «مسکن بازنشستگان» باشد.

سالاری گفته است: سازمان تامین اجتماعی با توافقی با وزارت راه و شهرسازی داشته که بر اساس آن تعداد مسکن‌ مهر باقی مانده در سطح کشور طی ساز و کاری که در آینده مشخص‌تر خواهد شد، به بازنشستگان تخصیص یابد. البته شرایط واگذاری خیلی مهم است. اقداماتی از طریق بانک رفاه انجام خواهیم داد تا شرایطی برای تخصیص مسکن مهر به بازنشستگان فراهم کنیم.

در شرایطی که مسکن بازنشستگان یک معضل اساسی است و بسیاری از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی پس از ۳۰ سال تلاش همچنان «مستاجر» هستند، سوال اینجاست که آیا واگذاری واحدهای خالی مسکن مهر می‌تواند یک راه‌حل مفید تلقی شود؛ مهدی مجیدی (هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران) در این رابطه می‌گوید: طرح واگذاری واحدهای خالی مسکن مهر به بازنشستگان تامین اجتماعی، طرح بدی نیست اما این طرح، هنوز پخته نشده؛ ظاهراً ۴۰۰ هزار خانه خالی در مسکن مهر وجود دارد که اگر توافقات لازم انجام شود، قرار است این واحدها را بدهند به بازنشستگان تامین اجتماعی که مستاجر هستند. خود آقای سالاری هم تصریح کرده که طرح هنوز مقدماتی است و قطعی نشده؛ منتها مساله اینجاست که  این خانه‌ها هنوز تکمیل نیستند.

مجیدی در مورد کلیت طرح می‌گوید: این طرح، در حد یک مُسَکِنِ موقت است و راهکار واقعی و قطعیِ مشکل نیست؛ بالاخره در هر حال اگر قرار باشد بازنشسته مستاجر باقی بماند فرقی نمی‌کند چه مسکن مهر باشد و چه جای دیگر؛ باید فکری بکنند که  بازنشسته بتواند خانه‌دار شود؛ لذا باید برنامه‌ای برای اجاره به شرط تملیک باشد که اجاره ماهانه قسط مالکیت خانه هم محسوب بشود؛ بازنشسته باید در عرصه ملک هم مالکیت داشته باشد و سند قطعی به نامش بخورد.  

به گفته‌ی مجیدی، راهکارهای موقت ممکن است در یک مقطعی مشکل را حل کنند اما نمی‌توانند راهکار اساسی باشند.

او تاکید می‌کند: اگر کمیسیون اجتماعی مجلس یا وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت رفاه توافق کنند که بازنشسته مالک خانه‌ای شود که در آن سکونت دارد، کمک بزرگی به بازنشسته می‌شود آنهم در شرایطی که گرانی مسکن به خصوص در کلانشهرها، کمر خانوارهای بازنشسته را شکسته است. من معتقدم باید برای خانه‌دار شدن بازنشستگان «آینده‌نگری» صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز