خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی:

۴۰۰ هزار مسکن استیجاری برای بازنشستگان فراهم خواهیم کرد/ ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی هشدارآمیز است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۳۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در صورتی که شرایط اولیه فراهم شود امیدوار هستیم به زودی حدود ۴۰۰ هزار مسکن استیجاری برای بازنشستگان با تسهیلات خاص ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: آقای دکتر سالاری در اوضاع و احوال دشوار سازمان تامین اجتماعی و با وجود کاهش نسبت ضریب پشتیبانی این صندوق مسئولیت مدیرعاملی این سازمان را پذیرفته است. در چنین شرایطی ما آماده هستیم که سازمان را در جهت دفاع از منافع بازنشستگان تامین اجتماعی ایشان را یاری کنیم.

وی افزود: دغدغه اول همه ما موضوع پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است. تاکنون با دولت جلسات متعددی داشتیم تا دولت را در جریان مشکلات و اوضاع و احوال این سازمان قرار دهیم. مطالبات تامین اجتماعی از دولت‌ها به حدود ۲۰۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که ما در راستای تبیین سازوکاری برای بازپرداخت آن راه‌حل هایی داریم.

صادقی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مهم‌ترین مطالبه ما از دولت بود، خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری اصل مطالبات بازنشستگان را قبول کرده و اذعان داشتند که ما باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرده و اصل سه‌جانبه‌گرایی را تقویت کنیم. آقای جهانگیری قول دادند که اگر مجلس شورای اسلامی اظهار نظری خواست، با آن موافقت کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه مراوداتی با وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن استیجاری داشته‌ایم، گفت: آقای محجوب به عنوان نماینده کارگران در مجلس شورای اسلامی مطالبات مسکن مستمری‌بگیران را پیگیری کرده است و در ادامه همین تلاش‌ها بنا شد تا بازنشستگان بتوانند با ارائه تسهیلاتی از واحدهای مسکن مهر خالی مانده بهره‌ گیرند.

او ادامه داد: در صورتی که شرایط اولیه فراهم شود امیدوار هستیم به زودی حدود ۴۰۰ هزار مسکن استیجاری برای بازنشستگان با تسهیلات خاص ارائه شود.

صادقی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی شرایط خوبی به لحاظ درآمد و هزینه ندارد، گفت: با تکمله‌هایی که به قوانین زده شد، امروز وضعیتی داریم که ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی ۵ به ۱ است که وضعیت هشدارآمیزی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: امروز اگر به تامین اجتماعی کمک نکنیم، به زیان جامعه خواهد بود. امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که سازمان تامین اجتماعی را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز