خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه پرستار خراسان رضوی:

سیستم پزشک‌سالار بداند که پرستاران تبعیض را برنمی‌تابند/ از امروز و فردا کردن‌ها به ستوه آمده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۱۶

فاطمه بحرینی با انتقاد از تعلل چندساله وزارت بهداشت می‌گوید: قوانین پرستاری باید بدون فوت وقت اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های گذشته، اعتراض جامعه پرستاری مشهد به فراموشکاری مجموعه مدیریتی وزارت بهداشت، به استانداری خراسان کشانده شد. پرستاران مشهدی می‌گویند دیگر از جلسات طولانی و کشدار و امروز و فردا کردن خسته شده‌ایم.

فاطمه بحرینی (عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد و رئیس خانه پرستار استان خراسان رضوی) در این رابطه می‌گوید: جامعه پرستاری مشهد حدود ۵ سال قبل نارضایتی خویش را به نمایش گذاشتند به امید اینکه فرجی حاصل شود و به خواسته‌های حداقلی خود دست یابند و با آرامش و طیب خاطر مرهم آلام بیماران خود باشند اما افسوس و دریغ از یک اتفاق مثبت!

او ادامه می‌دهد:  متاسفانه دانشگاه و وزارت متبوعه‌ی وقت، اقدام به خریدن زمان و به فراموشی سپردن مطالبات کردند. این فراموشکاری‌ها در خاطره جمعی ما پرستاران ماند تا اینکه در دوازدهم مرداد ماه سال جاری، صدای تظلم‌خواهی خود را به گوش نهادی دیگر رساندیم: استانداری خراسان رضوی.

بحرینی معتقد است؛ سیستم پزشک‌سالار باید بداند که قاطبه پرستاری بیدار است و هوشیارانه تمام برنامه‌ها و سناریوهای تکراری گذر زمان شما را رصد خواهد کرد. جامعه پرستاری ناعدالتی و تبعیض را برنمی‌تابد و تا حصول نتیجه مثبت، دست از تلاش و مطالبه‌گریِ قانونی برنخواهد داشت.

او ادامه می‌دهد: سیستم پزشک‌سالار باید بداند که اجرای صحیح قوانین مصوب، نیازی به این همه وقت‌کشی و بالا و پایین کردن ندارد. مجریان قوانین و هیات امنای دانشگاه، موظف به اجرای قوانین هستند و نیازی به تشکیل جلسات و کارگروه‌هایی که سبب فرسایش انرژی و پتانسیل فعالین صنفی می‌شود، ندارد. مطالبات به حق جامعه پرستاری بسیار شفاف و واضح است و فرصت برای اجرای قوانین نیز مشخص و محدود. لذا از هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار هرچه سریعتر اجرا شدن قوانین بدون فوت وقت هستیم تا نارضایتی جامعه پرستاری بیش از این اوج نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز