خبرگزاری کار ایران

نماینده دماوند در مجلس:

شنیدن درد دل‌های کارگران حداقل وظیفه مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۹۶۵

نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی، مشکلات کارگران را بی‌شمار توصیف کرد و گفت: دستمزدهای پایین و تلاش زیاد از ویژگی‌های جامعه کارگری است و در این شرایط که سفره کارگران خالی است، مسئولان باید پای صحبت‌هایشان بنشینند و مشکلاتشان را بشنوند. به عبارت بهتر شنیدن درد دل‌های کارگران؛ حداقل وظیفه مسئولان در وضعیت نامناسب اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم میرزایی نکو در پاسخ به اینکه مجلس چه گام‌هایی برای کارگران برداشته و شما در جامه نمایندگی مجلس برای کارگران استان خود چه کارهایی انجام داده‌اید، گفت: مجلس شورای اسلامی نمایندگانی همچون علیرضا محجوب دارد که سالهاست برای کارگران فعالیت می‌کنند و از تمامی مشکلات و چالش‌های آنها خبر دارند.  این افراد ما را در جریان مسایل قرار می‌دهند و هرجا لازم باشد ما نیز به کمک آنها می‌آییم و برای رفع مشکلات کارگران اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید نسبت به قشر کارگر بی‌تفاوت بود، گفت: کارگر با کارگاه و کارفرما تعریف می‌شود بنابراین نمایندگان مجلس برای آنکه در جریان مشکلات قرار بگیرند، باید تلاش کنند ماهانه از کارخانه‌های مختلف بازدید کنند و از نزدیک با کارگران این کارخانه‌ها و نمایندگان کارگری آنها مذاکره کنند. همچنین به صورت مستمر از معادن بازدید داشته باشند و با کارگران آنها نیز جلساتی برگزار کنند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتباط مستمر خود با اداره کار حوزه انتخابیه‌اش گفت: به صورت ماهیانه وضعیت اشتغال و بیکاری را از ادارات کار می‌گیرم و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، پیگیر آنها می‌شوم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه بار از آقای احمد میدری (معاون روابط کار وزارت کار) برای حضور در دماوند دعوت کرده است، افزود: هدف از دعوت ایشان، نیازی بود که به شناسایی و بررسی مشکلات کارگری منطقه احساس می‌شود و ما در این جلسات و گفتگوها، راهکارهای لازم را برای حل مسایل مورد توجه قرار دادیم.

میرزایی نکو با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مکرر با تشکل‌های کارگری گفت: کارگران مشکلات بسیاری دارند که باید با نمایندگان مجلس در میان بگذارند تا آنها پس از شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان کارگری و شنیدن پیشنهاداتشان جلسات مشورتی با مسئولان و مدیران اجرایی داشته باشند. این تنها راه کاهش مشکلات و فاصله میان کارگران و مدیران در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دماوند در شعاع 120 کیلومتری تهران قرار دارد و کارخانه‌های زیادی را در خود جای نداده است، گفت: اگر ما در دماوند با کارخانه‌های زیادی روبرو نسیتیم اما در منطقه فیروزکوه کارخانه‌های بسیاری داریم که باید با کارگران این واحدها ارتباط مداوم داشت.

نماینده مردم دماوند، کارگران را قشر تاثیرگذار جامعه توصیف کرد و گفت: برخلاف برخی که گمان می‌کنند کارگران در مسایل سیاسی و سطح بالای کشور تاثیرگذار نیستند، معتقدم که باید مشکلات کارگران را شنید و برای رفع آنها اقدام کرد. مجلس شورای اسلامی و نماینده هر حوزه باید از نزدیک در جریان مسایل کارگری حوزه خود قرار داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز