خبرگزاری کار ایران

تنها ۲۰ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی زن هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۳۲

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، تعداد کل بیمه‌شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۱۳ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۳۳ نفر است که ۸۰ درصد بیمه‌شدگان را مردان و ۲۰ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا، از مجموع بیمه‌شدگان این سازمان، بیشترین تعداد افراد بیمه شده به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق دارد که حدود ۲۱.۱۹ درصد از کل جمعت بیمه شده فعال را شامل می‌شود.

همچنین کمترین تعداد بیمه شده به گروه سنی ۷۴-۷۰سال تعلق دارد که هشت صدم درصد از کل بیمه شدگان فعال سنین ۱۵تا ۷۴ سال را شامل می‌شود.

 بیشترین تعداد بیمه شده مرد و زن به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق داشته که به ترتیب حدود ۲۰.۷۵ درصد و ۲۲.۹۴ درصد جمعیت هر گروه از کل را شامل می‌شود.

گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد متوسط سن بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۸.۵۴ سال است . متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی یزد ۳۷.۲۰ سال و متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی لرستان ۴۰.۴۴ سال است که به ترتیب جوان ترین و پیرترین استان ها را از لحاظ بیمه شده تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند.

همچنین بر اساس این گزارش جمعیت بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته، ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر اعلام شده است.

ترکیب جنسیتی بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته حدود ۶۷ درصد مرد و ۳۳ درصد زن تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز