خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور:

ایجاد ۱۲۰ هزار شغل دیگر در روستا‌ها قطعی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۳۶

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: ۲۱۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان با ۹ هزار میلیارد تومان ایجاد کرد. البته از این رقم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان قطعی دانست.

 به گزارش ایلنا، محمد امید در گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: تا این لحظه و براساس آخرین آمار ۹ هزار میلیارد تومان از رقم کل ۱۸ هزار میلیارد تومانی که برای بخش توسعه و اشتغال روستایی در نظر گرفته شده بود جذب شده و ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن نیز به بانک‌ها ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: براساس آمار اعلامی بنگاه‌های اقتصادی ۲۱۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان با ۹ هزار میلیارد تومان ایجاد کرد. البته از این رقم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی را می‌توان قطعی دانست.

امید گفت: اگر همه مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تأمین گردد قاعدتاً امکان ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها فراهم می‌شود.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور تصریح کرد: براساس آمار سال‌های ۹۴ تا ۹۶، سهم نرخ آمار اشتغال روستایی در سبد اشتغال از پنج درصد بیشتر نبوده است و این در حالیست که سال ۹۷، ۲۵ درصد اشتغال کشور به واسطه چنین طرحی در روستا‌ها شکل گرفته است.

رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این برنامه گفت: پول، چالش اصلی ما برای اشتغال روستایی نیست، البته پول عاملی برای حل مشکل است، اما نه به تنهایی. پس در بخش تحقیقات ستاد اجرایی فرمان امام، مدلی را برای توسعه روستایی طراحی کردیم؛ و در این مدل، روستائیان را به مسائل روستا حساس کردیم و برای رفع مشکلات از طریق روستائیان انگیزه ایجاد کردیم.

محمود عسگری آزاد  افزود: این بار از طریق طرحی به نام آسمان، سعی کردیم بر عکس گذشته نگاهی از پایین به بالا داشته باشیم. در واقع این طرح را می‌توان طرح سرمایه گذاری مردمی عنوان کرد به گونه‌ای که روستائیان به شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های درون روستایی می‌پردازند و برای رفع مسائل روستایی تلاش می‌کنند.

او در ادامه برنامه گفت: سال قبل موفق به هدف گذاری سه هزار روستا و امسال حدود شش هزار روستا به منظور آموزش و ترویج اساس طرح آسمان شده ایم. در مرحله دوم تحت عنوان طرحی به نام (سحاب) یا همان سرمایه گذاری حمایتی اشتغال به منظور آموزش دهی اشتغال و سرمایه گذاری بر روی آن به سراغ روستائیان رفتیم.

عسگری آزاد افزود: در این روش به شناسایی منابع و نیازمندی‌های اشتغال و همچنین اختصاص منابع مالی بانکی به روستائیان پرداختیم و تاکنون موفق شده ایم ۹ هزار طرح با ظرفیت اشتغال ۳۰ هزار نفر راه اندازی کنیم و البته امسال برای ۳۰ هزار طرح هدف گذاری کرده ایم که در امتداد آن بتوانیم ۹۰ هزار اشتغال زایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز