خبرگزاری کار ایران

در جشن میلاد امام هادی (ع) مطرح شد؛

با دستگیری کارگران در روز جهانی کارگر می‌خواستند قدرت‌شان را نشان دهند/ کسی که طرفدار انقلاب است اما کشور را غارت می‌کند، بیشتر باید مجازات شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۰۴

مصطفی کواکبیان در خانه کارگر گفت: اختلاس‌ها و رشوه‌ها و فسادها و رانت‌خواری‌ها دیگر برای مردم قابل تحمل نیست. کسانی که بخواهند از موقعیت و مقام خود سوءاستفاده کنند به مردم ظلم وخیانت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس شورای اسلامی) در جشن میلاد امام هادی(ع) در خانه کارگر با بیان اینکه "در بین نمایندگان تهران پیشکسوت ما آقای محجوب هستند که شش دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی داشتند"، اظهار داشت: ایشان در تمامی این ادوار دلسوزی کامل برای محرومان جامعه، طبقات ضعیف و کارگران داشتند. بنده خودم کارگرزاده هستم و مرحوم ابوی من کارگر کارخانه نساجی در سمنان بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) به عنوان دو امام غریبی که در سامرا عملاً تبعید شدند و به آنها عسگریین می‌گویند، در یک پادگان نظامی محصور بودند. خلفای عباسی بدترین فشارها و سختی‌ها را بر این عزیزان روا داشتند و نهایتاً به دست عباسی به شهادت رسیدند.

وی افزود: در کاظمین مقبره دو امام موجود است. امام هادی(ع) با اینکه پدر امام حسن عسگری(ع) است به آنان عسگریین گفته می‌شود. البته این فشارها در طول تاریخ بوده است. سال ۸۴ مزدوران داعشی آنجا را منفجر کردند. بزرگترین گنبد در بین امامانِ معصوم در سامرا بود. دو سال بعد تحت حمایت قدرت‌های استکباری گلدسته‌هایشان را از بین بردند اما به لطف الهی بازسازی شده است.

کواکبیان با بیان اینکه در آیه ولایت خداوند می‌فرماید زمامدار و سرپرست شما خدا و رسول خدا است و کسانی که ایمان آوردند، بیان کرد: کسانی که نماز بر پا می‌دارند، در حالی که رکوع هستند، زکات پرداخت می‌کنند، ویژگی این افراد است. البته در تمام قرآن نام دوازده امام نیامده است. بلکه خداوند صفاتی را مطرح کرده که تنها در وجود امام علی مصداق دارد.

او ادامه داد: عبادت به جز خدمت خلق نیست. کسانی که دائم النماز باشند اما به فکر جامعه نباشند، خدا از آنها راضی نیست. زمانی می‌توان رضایت خدا را جالب کرد که خدمت به محرومان جامعه شود.

اینکه هویج و سیب‌زمینی گران می‌شود به ترامپ مربوط نمی‌شود

این نماینده مجلس شورا اسلامی با اشاره به اینکه محرومیت‌هایی که جامعه می‌کشد، بخشی مربوط به تحریم‌ها است، گفت: بی‌عرضگی و ناکارآمدی و کاربلد نبودن خودمان را به پای تحریم‌ها نباید بگذاریم. اینکه هویج و سیب‌زمینی گران می‌شود به ترامپ مربوط نمی‌شود. البته ترامپ نابخرد هم فشار وارد کرده است.

کواکبیان تصریح کرد: کشتی‌ای که انگلستان در جبل‌الطارق توقف کرد به دستور امریکا بود. البته مجبور شدند که آن را آزاد کنند. بالاخره انقلاب اسلامی باب میل قدرت‌های استکباری نیست و ما سختی‌های آن را دنبال می‌کنیم. در کنار این مسئله باید مسئولان به یاد طبقات جامعه زندگی کنند.

دستگاه قضایی هم در صدور حکم برای کارگران دستگیر شده باید متوجه مشکلات کارگران باشد

وی افزود: معوقات مزدی، بیمه کارگران و بیمه کارگران ساختمانی طرح‌هایی به نفع طبقات ضعیف جامعه بوده، نگذاشتیم کسی مخالفت کند. البته مجلس شورای اسلامی یک طرف ماجرا است. دستگاه قضایی هم در صدور حکم برای کارگران دستگیر شده باید متوجه مشکلات کارگران باشد. چرا عده‌ای را که در روز جهانی کارگر به خیابان آمدند، دستگیر کردند؟ این کار درست نیست. آنها نمی‌دانند که کارگر در فقر و نداری چه می‌کشد و با دستگیری می‌خواهند قدرت خودشان را نشان دهند. کارگر مگر چه برای از دست دادن دارد که بخواهید بازداشتش هم بکنید؟ ما در مجلس شورای اسلامی این مسئله را مطرح کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران جزو محروم‌ترین طبقات جامعه هستند. واقعیت این است که به عنوان رئیس خانه مطبوعات کشور، همین چند روز چند بار گفتم که برخی روزنامه‌نگاران با ۵۰۰ هزار تومان حق‌التحریر ماهیانه زندگی می‌گذرانند.

اختلاس و رانت‌خواری برای مردم قابل تحمل نیست

کواکبیان خاطرنشان کرد: اختلاس‌ها و رشوه‌ها و فسادها و رانت‌خواری‌ها دیگر برای مردم قابل تحمل نیست. کسانی که بخواهند از موقعیت و مقام خود سوءاستفاده کنند، به مردم ظلم وخیانت کرده‌اند. هر کسی اگر بخواهد غارت کند، اعتدالگرا، اصولگرا یا اصلاح‌طلب باشد، فرقی ندارد. کسی که بیشتر طرفدار انقلاب است اما کشور را بیشتر غارت می‌کند، بیشتر باید مجازات شود.

او ادامه داد: سر سوزنی با ظالم و ستمگر که حق جامعه را پایمال می‌کند، نباید دوستی و اهمال کرد.

امام هادی اهل حدیث و تفسیر و نوشتن بودند

علیرضا محجوب (نماینده مجلس شورای اسلامی) در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه امام هادی(ع) را در جوانی شهید کردند، اظهار داشت: امام عسگری(ع) بعد از ایشان به امامت رسید. امام هادی(ع) اهل حدیث و تفسیر و نوشتن بودند. عده زیادی از حلقه وکیلان که بعدها امام دوازدهم همان حلقه را تکمیل کردند، به راه انداختند. وقتی اعلام امامت شد، او حاضر نبود این مسئله را بپذیرد. شیخ مفید و شیخ کلینی و ابن شهرآشوب اینطور نقل کردند که امامت ایشان را همگی پذیرفتند، به جز یک نفر که بعدها او نیز پذیرفت.

او ادامه داد: از دایره وکیلان و همراهان ایشان معروف‌ترین آن عبدالعظیم حسنی است. یادمان باشد اینکه داعش مزار امامین عسگریین را هدف قرار داد و بمب‌گذاری کرد، نشان از جایگاه مهم و رفیع آنان دارد. در این ایام و مناسبت‌ها باید به کارگران، بازنشستگان، کارگران قرارداد موقت فکر کنیم.

در حال پیگیری موضوع همسان‌سازی هستیم

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه ما موضوع همسان‌سازی را در لیست موضوعات کمیسیون قرار داده‌ایم تا به آن رسیدگی کنیم، بیان کرد: موضوعات جا مانده‌ای مثل بیمه کارگران ساختمانی که این روزها به کندی انجام می‌گیرد، دغدغه ما است. اقداماتی انجام شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جمعی که مخاطب ما است صدای کارگران و خانوده‌هایشان هستند. این مجالس بهانه‌ای برای این است که صدای کارگران را بلندتر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز