خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری:

مقداری از ارزش دفترچه بیمه تامین اجتماعی لطمه دیده/ کسری منابع خدمات دهی را دچار مشکل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۶۰

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به بدهی سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی ارزش دفترچه‌های بیمه این سازمان کمی لطمه می‌زد که تلاش داریم با مذاکره با وزارت بهداشت این مشکل را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در نشست تخصصی کارگران ساختمانی(تبیین و تشریح عملکرد سازمان و اقدامات عادی ) با اشاره به مشکلاتی که در شناسایی کارگران ساختمانی واقعی برای بیمه شدن وجود دارد، گفت: احراز صلاحیت افرادی که باید ذیل قانون بیمه کارگران ساختمانی بیمه شوند کار ساده‌ای نیست اما در حال حاضر ظرفیت‌هایی که در سامانه رفاهی وجود دارد توانسته‌ایم بخش زیادی از افرادی را که کارگر ساختمانی واقعی نبودند را از پوشش بیمه‌ای کنار بگذاریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از این رو توانسته‌ایم ظرفیت لازم را برای بیمه شدن افرادی که صلاحیت دارند فراهم کنیم. با این شیوه به سرعت افرادی که کارگر ساختمانی هستند جایگزین افراد فاقد صلاحیت می‌شود و دیگر کسی را نخواهیم داشت در نوبت بیمه‌شدن قرار بگیرد. در گذشته افرادی که حساب‌هایشان گردش مالی بالایی داشت از بیمه کارگران ساختمانی سوء‌استفاده کرد که این موجب شد عده‌ای درگیر سیستم سهمیه‌بندی شود و پشت آن بماند. با ظرفیت‌های فعلی دیگر چیزی به اسم سهمیه‌بندی نخواهیم داشت.

سالاری با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم که افرادی بدون شرکت آزمون استخدامی در سازمان تامین اجتماعی استخدام شوند، گفت: قانون تاکید کرده که تمامی افراد باید در آزمون استخدامی شرکت کنند در غیر این صورت نمی توانیم آنها را برای استخدام کار به سازمان تامین اجتماعی به کار بگیریم.

وی با اشاره به موضوع بازرسی‌ها از کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی بیمه یا قطع آن گفت: نظام کنترل بازرسی باید در راستای منافع کارگران ساختمانی انجام شود منافع آنها به درستی لحاظ شود. بازرسی‌های بیمه‌ای نباید به گونه‌ای باشد که حق کارگران ساختمانی برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی تضییع شود و باید به گونه‌ای باشد که اجازه سوء استفاده به کسی را ندهد. ما باید به گونه‌ای تعامل کنیم که هم اجازه سوء‌استفاده را ندهیم و هم اینکه افراد مستحق را به حقوق بیمه‌ای‌شان برسانیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در برخی بخش‌ها دچار کسری منابع است که این امر خدمات‌دهی را دچار مشکل می‌کند، گفت: به لحاظ کسری منابع نتوانستیم بیش از یک‌سال از مطالبات بخش درمان را پرداخت کنیم کسری منابع البته به تمام حوزه‌ها بر نمی‌گردد اما در جایی مانند بیمه کارگران ساختمانی نیازمند منابع حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم که متاسفانه این منابع تهدید شده اند.

سالاری با بیان اینکه در حالی دچار کسری منابع هستیم که از بودجه دولت استفاده نمی‌کنیم، گفت: مسلما کسری منابع خدمات دهی را دچار مشکل می‌کند. در حوزه مستمری بازنشستگان هم با وجودی که در تامین منابع مشکلاتی وجود دارد اما خدمات‌دهی خود را به موقع انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم در پرداخت مستمری‌ها خلاء ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان کسری منابع موجب شده ارزش دفترچه بیمه تامین اجتماعی دچار لطمه شود، گفت: تاکنون سه نوبت مذاکره با وزیر بهداشت داشته‌ایم تا براساس برنامه‌ای که پیش‌بینی کرده‌ایم طلب مراکز درمانی را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با رعایت برخی ملاحظات اجتماعی می‌توانیم اصلاحات پارامتریک را انجام دهیم، متذکر شد: در اصلاحات پارامتریک باید منافع بیمه‌شدگان لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز